10 نکته شگفت انگیز برای تقویت ناخن ها

اگر به دنبال تقویت ناخن های خود هستید، ممکن است در مورد بهترین تقویت کننده های ناخن کنجکاو باشید. مانند پوست و مو، ظاهر و سلامت ناخن ها تحت تأثیر عوامل خارج از کنترل ما مانند ژنتیک و افزایش سن قرار دارد. اما سایر علل ضعیف، نازک یا شکننده ناخن‌ها خود به خود ایجاد می‌کنند. برای تقویت ناخن ها باید از محافظ های مخصوص استفاده کردهمجنین خوردن ویتامین ها و رعایت برخی نکات لازم است.

ناخن های سالم، مراقبت های شخصی، روی خودتان سرمایه گذاری کنید 10 نکته برای تغذیه ناخن ها ناخن های سالم ناخن ها فقط برای ظاهر نیستند، بلکه هدف هم دارند! همچنین ناخن ها از انتهای انگشتان دست و پا در برابر عفونت و خطرات محیطی محافظت می کنند. اما ناخن های دست نیز به ما کمک می کنند تا اشیا را در دست بگیریم. بنابراین، مهم است که ناخن های خود را با تامین مواد مغذی مناسب، سالم نگه داریم. در اینجا 10 نکته برای تقویت ناخن ها یاد آور می شویم:

تقویت ناخن

10 نکته برای تقویت ناخن ها

1. پروتئین کافی دریافت کنید

پروتئین یکی از مواد مغذی ضروری بدن شما برای داشتن ناخن های سالم است. ناخن‌های شما از کراتین تشکیل شده است، پروتئینی که در مو و پوست نیز یافت می‌شود، بنابراین منطقی است که موهای سالم و پوست سالم به معنای ناخن‌های سالم باشد! با خوردن ماهی یا سایر غذاهای دریایی، تخم مرغ، مرغ گوشت سفید و گوشت قرمز بدون چربی می توانید پروتئین بیشتری دریافت کنید.

برای تقویت ناخن چی بخوریم

2. چربی های مناسب بخورید

مانند هر چیز دیگری در زندگی، آنچه می خورید مستقیماً بر سلامت شما تأثیر می گذارد! و این برای ناخن ها نیز صدق می کند زیرا چربی های سالم به ترمیم کوتیکول های خشک کمک می کنند و در عین حال آنها را تقویت می کنند. آووکادو حاوی روغن های سالمی است که از خشک شدن کوتیکول ها جلوگیری می کند و در عین حال آنها را انعطاف پذیر نگه می دارد! آنها همچنین دارای مقادیر بالایی ویتامین E هستند که برای سلامت ناخن ها مفید است. سایر منابع خوب چربی های سالم عبارتند از آجیل، دانه ها، روغن زیتون و روغن نارگیل.

رشد سریع ناخن

3. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است! وقتی کم آب می‌شوید، بدن شما شروع به جیره‌بندی آب می‌کند، از جمله فرستادن آن به پوست و ناخن‌ها به جای دیگر اندام‌های حیاتی‌تان. این می تواند باعث خشکی و شکننده شدن ناخن های شما شود. بنابراین آب بنوشید و بدن – و ناخن های خود را هیدراته نگه دارید!

مراقبت از ناخن

4. مولتی ویتامین مصرف کنید

مولتی ویتامین یک راه عالی برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است، از جمله آنهایی که برای ناخن های سالم مفید هستند. راه آسان برای تکمیل ناخن، مو و پوست سالم!

5. ناخن های خود را نجوید

همه ما قبلاً آنجا بوده‌ایم… شما در مورد چیزی تحت استرس یا عصبی هستید و بهترین راه برای کاهش تنش این است که آن چنگال‌های تیز را نوک بزنید. این کار را نکنید! جویدن ناخن در واقع می تواند منجر به ریزش ناخن شود! هنگامی که آنها را گاز می گیرید، آنها را تحت فشار زیادی قرار می دهید که باعث ایجاد پارگی های میکرو در سطح ناخن می شود. ناخن‌ها از زیر به رشد خود ادامه می‌دهند، بنابراین با گذشت زمان، این پارگی‌های کوچک باعث نازک شدن و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شوند. همچنین ممکن است باکتری زیر ناخن شما وجود داشته باشد که می تواند باعث عفونت شود. بنابراین، گاز گرفتن را متوقف کنید! اگر احساس می کنید باید چیزی بجوید، به جای ناخن، یک میان وعده سالم مانند کرفس یا هویج برای خود تهیه کنید.

مراقبتهای بعد از کاشت ناخن

6. مراقب ناخن های خود باشید

ناخن های دست و پا سخت ترین قسمت بدن شما هستند، اما هنوز نیاز به مراقبت دارند. مهم است که آنها را تمیز و مرطوب نگه دارید تا خشک نشوند و ترک نخورند که می تواند منجر به عفونت شود. دست‌ها را مرتباً با آب و صابون بشویید، سپس بعد از خشک شدن کامل دست‌ها از لوسیون استفاده کنید تا کوتیکول‌ها ظاهری سالم داشته باشند و از ترک خوردن یا شکافتن آن جلوگیری کنید.

7. بیشتر مرکبات بخورید

مرکبات حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند که نه تنها به حفظ سلامتی و پیشگیری از کم خونی کمک می کند، بلکه می تواند به تقویت ناخن ها نیز کمک کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که نه تنها با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند، بلکه به تولید کلاژن کمک می کند که موهای سالم، پوست سالم و ناخن های سالم را تقویت می کند.

مرکبات برای رشد ناخنها

8. سبزیجات بیشتری بخورید

یک رژیم غذایی سالم پر از سبزیجات به طرق مختلف برای شما مفید خواهد بود: از جمله موهای سالم، پوست سالم و ناخن های سالم! علاوه بر تمام مزایای دیگر خوردن سبزیجات – فیبر، ویتامین E، پتاسیم – آنها همچنین سرشار از کلسیم هستند که ناخن ها را قوی نگه می دارد! کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ از سالم ترین سبزیجات برای سلامت استخوان ها هستند.

9. غذاهای اسیدی را کاهش دهید

غذاهایی که می خوریم تأثیر مستقیمی بر PH بدن ما دارند و زمانی که PH بیش از حد اسیدی باشد، می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. یکی از راه هایی که این اسیدیته نشان می دهد در وضعیت ناخن های ما است. اسیدیته بیش از حد می تواند باعث خشکی، شکننده شدن و ترک خوردن ناخن شود. برای کمک به قلیایی نگه داشتن بدن و ناخن های خود، مصرف غذاهای اسیدی مانند کافئین، غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و الکل را کاهش دهید.

سوهان کشی

10. از لاک ناخن با محافظ UVA/UVB استفاده کنید

همانطور که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید به کرم ضد آفتاب نیاز دارید، همچنین باید از لاک ناخن با محافظ UVA/UVB برای محافظت از ناخن های خود در برابر آسیب های خورشید استفاده کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث خشکی، زرد شدن و شکننده شدن ناخن ها شود. به دنبال لاکی باشید که خود را به عنوان “ضد آفتاب” برای ناخن ها تبلیغ می کند.

  • نوشیدن مقدار زیادی آب
  • مولتی ویتامین بخور
  • ناخن هایتان را نجوید
  • مراقب ناخن های خود باشید
  • بیشتر مرکبات بخورید
  • سبزیجات بیشتری بخورید
  • مصرف غذاهای اسیدی را کاهش دهید
  • از لاک ناخن با محافظ UVA/UVB استفاده کنید

مراقبت شخصی بسیاری از افراد ناخن ها و کوتیکول های دست خود را نادیده می گیرند، اما این قسمت های دست در واقع پر از پایانه های عصبی است که به آنها اجازه می دهد چیزهایی را احساس کنند. اگرچه آنها به اندازه نوک انگشتان حساس نیستند، اما هنوز هم حسگرهای بسیار موثری هستند که به نحوه “چاپ گرفتن” اشیا و حس ارتعاشات کمک می کنند. بنابراین مراقبت از ناخن ها ضروری است. ناخن‌های سالم نشان‌دهنده ظاهری سالم پوست اطراف آن‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!