نحوه استفاده از فیس واش و شستن صورت

برای شستشوی صورت نحوه استفاده از فیس واش و مراحل قبل و بعد آن بسیار مهم است. متخصصین پوست تاکید می کنند که روتین پاکسازی شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین پاک کردن آرایش، کثیفی و آلودگی از روز به آماده‌سازی پوست برای رژیم مراقبت از پوست شما کمک می‌کند و همچنین از پوست در فرآیندهای بازسازی و نوسازی یک شبه حمایت می‌کند. برای داشتن پوستی تمیز آماده اید؟ این مراحل شستشوی صورت توسط متخصصین پوست را دنبال کنید.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه دارد. انجام آن به روش صحیح می تواند تفاوت بین درخشان شدن پوست و بروز آکنه را ایجاد کند. بسیاری بر این باورند که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که کثیف به نظر می رسد، فقط باید صورت خود را بشویید. متخصص پوست و مو می‌گوید توصیه می‌شود که صورت خود را دو بار در روز بشویید. با این حال، تعداد دفعاتی که صورت خود را می شوید ممکن است کمتر از نحوه شستشو و نحوه استفاده از فیس واش مهم باشد. 

نحوه استفاده از فیس واش

برای شستشوی صورت نحوه استفاده از فیس واش و مراحل قبل و بعد آن بسیار مهم است. او تاکید می کند که روتین پاکسازی شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین پاک کردن آرایش، کثیفی و آلودگی از روز به آماده‌سازی پوست برای رژیم مراقبت از پوست شما کمک می‌کند و همچنین از پوست در فرآیندهای بازسازی و نوسازی یک شبه حمایت می‌کند. برای داشتن پوستی تمیز آماده اید؟ این مراحل شستشوی صورت توسط متخصصین پوست را دنبال کنید.

نحوه استفاده از فیس واش و شستن صورت

طرز شستن صورت و فیس واش

1. ابتدا تمام آرایش خود را به درستی پاک کنید

قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید. دکتر راد می گوید: «منافذ برای دفع سموم در یک شب عادت دارند و اگر مسدود شوند، همه چیز پشتیبان می شود و شلوغ به نظر می رسد. FYI، این برای همه انواع پوست صدق می کند، حتی اگر لایه بیرونی کاملاً انعطاف پذیری داشته باشید. آیا می خواهید نکات طلایی که برای مراقبت از پوست باید رعایت کنید را بدونید؟

پاک کردن آرایش صورت

2. برای تمیز کردن صورت خود از صابون خشن استفاده نکنید

صابون ها می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشند، که امکان رشد باکتری ها و مخمرهای بیشتری را فراهم می کند. جای تعجب نیست: پاک کننده های صورت، به خصوص مومیایی کننده های پاک کننده، برای پوست های ظریف ساخته شده اند. این تمایل برای افراد وجود دارد که به دنبال فوم‌های «کف‌کننده» باشند، زیرا فکر می‌کنند اگر کف نکند، پاک‌کننده نیست. متخصص پوست و مو می‌گوید، اما کف کردن در واقع می‌تواند چربی‌های طبیعی بیشتری را از پوست شما بگیرد. مطالعه‌ای در سال 2012 این موضوع را تأیید کرد و نتیجه گرفت که سورفکتانت‌ها (چیزی که به پاک‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا روغن را تجزیه کنند، بنابراین آب می‌تواند کثیفی‌ها را بشوید) از منظم ماندن مولکول‌های پوست جلوگیری می‌کند بصورت طبیعی و سالم.

صابون پوست را خشک میکند

3. استفاده از میسلارواتر

آب میسلار آبی حاوی مولکول های میسل است که به مواد آرایشی و مواد زائد متصل شده و آن را تجزیه می کند. هیلی می‌گوید: «بعضی از افراد، به‌ویژه آنهایی که آرایش نمی‌کنند، می‌توانند با آب میسلار به عنوان پاک‌کننده‌شان کنار بیایند. اگر در کمپینگ یا جایی بدون آب هستید، میسلار آب می تواند صورت شما را تمیز کند و حتی نیازی به آبکشی ندارد.

نحوه استفاده از فیس واش و شستن صورت

خرید میسلارواتر محلول پاک کننده آرایش ایروس

4.نحوه استفاده از فیس واش

پاک کننده های صورت نقش مهمی در روتین مراقبت از پوست شما دارند. شوینده‌های صورت برای پاک کردن آلودگی‌ها، میکروب‌ها، کثیفی‌ها و آرایشی که می‌توانند پوست را تحریک کنند طراحی شده‌اند. بخش سخت اینجاست: هنگامی که پوست به طور مکرر، در تماس با آب یا در معرض صابون های خشن تمیز می شود، رطوبت طبیعی پوست شما از بین می رود و آن را در برابر خشکی و تحریک آسیب پذیر می کند. بهترین پاک کننده های صورت که رطوبت طبیعی پوست را حفظ کند و چین و چروک صورت را افزایش ندهد مهم است.

فیس واش برای پوست خشک

ژل شست و شو صورت ایروس منافذ پوست را از هرگونه آلودگی و آرایش پاک میکند. این محصول فاقد مواد صابونی است لذا PH آن کاملا مطابق با PH طبیعی پوست تنظیم شده است. در فرمولاسیون این محصول از عصاره طبیعی آلوئه ورا استفاده شده است که برای شست و شوی روزانه پوست خشک مناسب میباشد. همچنین حاوی ویتامین B5، روغن جوجوبا و روغن شی باتر میباشد که مانع از خشک شدن و احساس کشیدگی پوست میشود.

ژل شستشو صورت ایروسخرید فیس واش برای پوست خشک ایروس

در حالی که برخی از پاک کننده های پوست خشک حاوی مواد شوینده خشن برای تمیز شدن جیر هستند، بهترین نوع پاک کننده صورت، پاک کننده های ملایم است که آلودگی ها را از بین می برد، اما از پاک کردن پوست شما از روغن های طبیعی که آن را هیدراته و ظاهری سالم نگه می دارد، جلوگیری می کند. دریابید که چگونه پاک کننده مناسب صورت و روتین مراقبت از پوست می تواند به تمیز نگه داشتن صورت شما بدون پاکسازی بیش از حد کمک کند.

5. از آب ولرم استفاده کنید

بیایید یک افسانه را کنار بگذاریم: منافذ پوست درها نیستند. آب گرم آنها را باز نمی کند و آب سرد آنها را نمی بندد. حقیقت این است: دمای زیاد آب می تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین بهتر است حد وسط را رعایت کنید. وقتی صورت خود را بررسی می کنید، نمی خواهید پوست برافروخته را ببینید. همچنین ممکن است از خود بپرسید: “آیا می توانم صورتم را فقط با آب بشوییم؟” با توجه به آکادمی پوست، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. یک پاک کننده برای صورت شما چه می کند؟ این می تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.

شستن صورت با آب ولرم

6.لایه برداری را با ملایمت انجام دهید

اسکراب می تواند مانع محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای تمیز کردن پوست این است که با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و حداقل یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید. راد می گوید: برای لایه برداری، به دنبال موادی در پاک کننده های خود باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه هستند. “اجازه دادن به این محصولات به مدت 60 تا 90 ثانیه به داخل پوست نفوذ کرده و منافذ پوست را پاک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد تا درخشندگی سالمی ایجاد کند.”

لایه برداری پوست صورت

در شستن زیاده روی نکنید پوست شما دارای یک سد طبیعی است که از آن محافظت می کند و به حفظ رطوبت کمک می کند. در حالی که استفاده از یک اسکراب یا پاک کننده ممکن است در روز اول نرم به نظر برسد، شستشوی بیش از حد سخت یا استفاده روزانه از این محصولات می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند. یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد، حساسیت بیش از حد پوست است. این می تواند باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش در هنگام استفاده از محصولات شود. مراقب پاک کننده های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی  لاکتیک، گلیکولیک، اسیدهای میوه و اسیدهای بتا، هیدروکسی سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید. این مواد در از بین بردن پوست بسیار قوی هستند.

7. شستن گردن و فک فراموش نشود

خط فک و گردن شما در معرض آلودگی و تجمع زباله هستند. و آنها نیز به عشق نیاز دارند. هنگامی که صورت خود را ماساژ پاکسازی می کنید، انگشتان خود را به آرامی با یک حرکت رو به بالا مالش دهید تا گردش خون را به خوبی انجام دهید و پوست خود را تشویق کنید تا سفت و طبیعی بماند. این جزء ماساژ می تواند به آرامش کمک کند و به صورت شما استراحت عضلانی لازم را از یک روز پر استرس بدهد.

پاکسازی پوست صورت

8. با یک حوله نرم خشک کنید

وقت آن است که در مورد خشک شدن هوا تجدید نظر کنیم. چکیدن آب روی صورت شما آن را هیدراته نمی کند. در واقع، هنگامی که آب تبخیر می شود، می تواند منجر به خشکی شود. به یاد داشته باشید که به آرامی با یک حوله نرم و ضد میکروبی دست بزنید و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم بسیار محتاط باشید.

فیس واش چیست و نحوه استفاده از آن

9. صورت خود را زیاد نشویید

راد می‌گوید: «اغلب مردم فراموش می‌کنند که در شستشو نباید زیادروی کرد. گاها پیش می آید در روز بعلت برق زدن پوست چندبار آن را پاکسازی میکنید. کسانی که پوست خشکی دارند به ویژه باید به فکر کاهش شستشو باشند. در حالی که ما در حال بررسی موضوع هستیم، اگر از خود می‌پرسید، «چه ساعتی باید صورتم را در شب بشورم؟» هر چه زودتر بهتر. تحقیقات نشان می دهد که حفظ ریتم شبانه روزی پوست می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب کمک کند. پاکسازی بهتر است در ساعات ابتدایی شب باشد نه بعد از آن.

10. برچسب محصول را حتما بررسی کنید

اگر تعجب می‌کنید که چرا پاک‌کننده‌تان آن‌طور که وعده داده شده (یا آن‌طور که تعریف شده، کار نمی‌کند)، بررسی کنید که چقدر استفاده می‌کنید. برای پاک‌کننده‌های گران‌تر، ممکن است وسوسه استفاده کمتر از مقدار توصیه شده برای افزایش استفاده یا صرفه‌جویی در هزینه وجود داشته باشد. نکن! در صورت شک، برچسب را بخوانید تا مقدار توصیه شده را بیابید. محصولات اغلب آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند تا مطمئن‌ترین و مؤثرترین مقدار را برای استفاده عمومی بیابند. 

فیس واش برای پوست چرب

 

ژل شستشو صورت خوبخرید فیس واش برای پوست چرب ایروس

11.پاکسازی را با یک تونر تمام کنید

اگرچه از نظر فنی یک مرحله در شستشوی صورت نیست، اما بسیاری از افراد اغلب اهمیت چیزی که بعد از آن به وجود می آید را از دست می دهند: تعادل مجدد پوست. تونرها فرمول های سبک و مایعی هستند که در اصل برای تنظیم مجدد pH پوست شما استفاده می شد، بنابراین می تواند از خود در برابر باکتری ها و آسیب محافظت کند. اکنون، بسیاری از تونرها دارای مزایای اضافی هستند که نگرانی های خاصی را هدف قرار می دهند. به دنبال موادی مانند: گلاب که خاصیت ضد پیری دارد بابونه که به خاطر خواص آرام بخشش معروف است اسید سالیسیلیک یا فندق جادوگر برای کمک به مبارزه با آکنه برای استفاده از تونر، مقداری را روی یک توپ پنبه ای بکشید که روی نواحی نگران کننده، مانند ناحیه T چرب، بکشید.

تونر صورت ضد جوشخرید تونر ضد جوش نیوساد

12. مرطوب کننده فراموش نشود

علاوه بر تونینگ، مطمئن شوید که به مرطوب ماندن پوست خود کمک می کنید. برخی از افراد احساس “سفتی” پس از شستن صورت خود را دوست دارند، اما به گفته ایلاس این نشانه خشکی بیش از حد است. “پوست شما ممکن است بعد از آن شروع به حساس شدن کند، یا حتی پوسته پوسته یا ترک بخورد. استفاده از مرطوب کننده از پوست شما در برابر خشکی بیش از حد محافظت می کند. اگر بعد از شستشو، پوست شما به طور مداوم خشک می شود، به دنبال تعویض پاک کننده ها باشید. یک پاک کننده ملایم یا شوینده مبتنی بر روغن را انتخاب کنید.

مرطوب کردن صورت

خرید مرطوب کننده و آبرسان صورت لیمپیو

13. روتین پوست خود را آزمایش کنید

یافتن افرادی با انواع پوست مشابه و امتحان کردن روتین آنها یکی از راه های آزمایش است. به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند، دو بار شستشو در روز، آکنه آنها را کنترل می کند. برخی از افرادی که به مراقبت از پوست یا آرایش نمی پردازند، فقط به آب قسم می خورند، احتمالاً به این دلیل که هرگز به سد پوستی خود با اسیدها یا لایه بردارها آسیب نرسانده اند. همچنین ژنتیک نقش مهمی را ایفا می کند.

کلام آخر

همه اینها برای این است که بگوییم: شستن تنها اولین قدم برای حفظ حالت طبیعی پوست شما است. بقیه روتین به سرم‌های دیگر، مرطوب‌کننده‌ها، آبرسان ها، ماسک‌های صورت بستگی دارد. این لیست می‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. به علاوه، غذایی که می خورید، نحوه ورزش و سطح استرس شما همگی نقش دارند. بهترین راه برای تعیین اینکه چگونه باید صورت خود را بشویید این است که اهداف پاکسازی خود را مشخص کنید. نحوه استفاده از محصولات پوستی و طرز استفاده از فیس واش،تونر،محلول ها و پاک کننده ها را بدانید.

1 دیدگاه در “نحوه استفاده از فیس واش و شستن صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!