صفر تا صد مراقبت از پوست که باید رعایت کنید

گشت و گذار در دنیای مراقبت از پوست می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل است که تیم زیبایی با تجربه ما اینجا هستند تا پاسخ‌های واضح و با پشتوانه متخصصان را برای هر سؤال و نگرانی پوست شما ارائه دهند. ما با متخصصان پوست، شیمیدان های آرایشی و سایر متخصصان مشورت می کنیم تا مطمئن شویم که هر توضیح دهنده مواد تشکیل دهنده، بررسی محصول، و روال معمول به شما در دستیابی به اهداف مراقبت از پوست کمک می کند.

کشف بهترین روتین که صفر تا صد مراقبت از پوست برای شما باشد یک کار بی پایان است. به نظر می رسد هر زمان که یکی را پیدا کردید که کار می کند، ناگهان نگرانی جدیدی وجود دارد که باید با آن مقابله کنید. حتی کسانی که سال ها تجربه دارند به اشتراک می گذارند که سفر به پوست شفاف و درخشان بدون کمی آزمون و خطا نبوده است.

مراقبت از پوست صورت

اما این سوال پیش می آید که چه محصولی مناسب پوست من است؟یا نکات مراقبت از پوست در فصل های مختلف به چه شکل است؟همانطور که خودمان به دنبال پاسخ دادن به این سوال هستیم، به این فکر افتادیم که نگاهی به روال کار متخصصان پوست مورد علاقه خود بیندازیم. به هر حال، آنها متخصصان نهایی در این فضا هستند که می توانند راهنمایی های پزشکی را برای دستیابی به بهترین پوست شما ارائه دهند. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما آنها نیز مانند ما دارای مشکلات پوستی معمولی مانند آکنه، حساسیت، اگزما، پرپیگمانتاسیون و موارد دیگر هستند.

همه انواع پوست می توانند از پاکسازی و مرطوب کنندگی روزانه بهره مند شوند، اما انواع پوست که شامل پوست های چرب، خشک، نرمال، مختلط و حساس می شود، نیازهای متفاوتی دارند. به همین دلیل است که شناخت نوع پوست شما اولین قدم در مراقبت صحیح از آن است. اما چگونه می توان فهمید چه نوع پوستی دارید؟ پاسخ را می توان با مشاهده ساده پیدا کرد. در ابتدا شما اول باید نوع پوستتان را مشخص کنید. همانطور که می دانید مراقبت از پوست خشک یا نرمال متفاوت از پوست چرب یا مختلط است. 

صفر تا صد مراقبت از پوست برای پنج نوع اصلی پوست وجود دارد: چرب، خشک، معمولی، مختلط و حساس. هر نوع پوست مجموعه ای از ویژگی ها و نیازهای منحصر به فرد خود را دارد که می تواند ظاهر و احساس را تحت تاثیر قرار دهد.

پوست چرب

پوست چرب مقدار زیادی سبوم تولید می کند که باعث می شود پوست براق به نظر برسد و احساس چربی داشته باشد، به خصوص در سراسر ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه). طبق گفته آکادمی پوست، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است چین و چروک کمتری داشته باشند، اما ممکن است بیشتر مستعد بزرگ شدن منافذ، لک های آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید باشند. به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل اینکه پوست چرب روغن طبیعی بیشتری تولید می کند، به این معنی نیست که نسبت به سایر انواع پوست به رطوبت کمتری نیاز دارد.

مراقبت از پوست چرب به انتخاب محصولات مناسبی بستگی دارد که تغذیه و آبرسانی می کنند، بدون اینکه منافذ شما را مسدود کنند یا باعث ایجاد جوش شوند. روتین ایده آل پوست چرب باید دارای یک پاک کننده ملایم و کف کننده باشد که به طور موثر آلودگی، چربی اضافی و سایر ناخالصی ها را از بین ببرد. همچنین باید حاوی یک مرطوب کننده سبک، بدون چربی و غیر کومدون زا باشد که رطوبت مورد نیاز پوست چرب را تامین کند.

پوست خشک

پوست خشک معمولا چربی طبیعی کمتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می کند. این ممکن است باعث شود کدر به نظر برسد و زبر، پوسته پوسته یا حتی خط و تَرک شود. اغلب احساس سفت یا کشسانی کمتری دارد، به طور قابل توجهی کم آب می شود و ممکن است مستعد نشان دادن خطوط ریز قابل مشاهده تر باشد. علاوه بر این، ممکن است خارش یا تحریک شود. روتین مراقبت از پوست خشک باید شامل ترکیبات ملایم، تسکین دهنده و آبرسان باشد که به حفظ سد رطوبتی محافظ پوست کمک می کند، مانند سرامیدها. برای انواع پوست های خشک، کلینیک ما توصیه می کند از دوش گرفتن بیش از حد طولانی و داغ، مرطوب کردن چند بار در روز، و انتخاب محصولات مراقبت از پوست بدون عطر، غیر کومدون زا و بدون الکل خودداری کنید.

پوست معمولی

پوست معمولی متعادل است نه خیلی خشک و نه خیلی چرب. مستعد جوش، پوسته پوسته شدن یا احساس چربی یا سفت شدن نیست. افرادی که پوست معمولی دارند معمولاً منافذی کوچک دارند، بافت پوستی صاف دارند و کمتر مستعد حساسیت یا لک هستند. با این حال، علیرغم این واقعیت که پوست معمولی هیچ مشکل یا نگرانی خاصی ندارد، هنوز برای به نظر رسیدن و احساس بهترین حالت به مراقبت از پوست مناسب نیاز دارد. روتین ایده آل پوست نرمال به حفظ رطوبت پوست شما با قفل کردن رطوبت و حمایت از سد محافظ پوست شما کمک می کند.

روتین صفر تا صد مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست

1.الکل پوست را خشک می کند

تجزیه الکل سخت است زیرا پوست شما را به نوعی خشک می کند اما نه کاملا، این به نوع پوست، هدف، محصول و غلظت بستگی دارد. یک نوع پوست چرب ممکن است تونر مبتنی بر الکل را موثرتر بداند. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست همراه با الکل می تواند برای نفوذ در تجمع چربی و پاک کردن کثیفی مفید باشد. در مقابل، الکل در پوست های حساس، اگزما یا آلرژی باعث خشکی پوست می شود. بهتر است دلیل خشکی پوست صورت را بدانید سپس به محصولاتی که برای پاکسازی استفاده میکنید شک کنید. الکل انواع مختلفی دارد، مصنوعی و طبیعی. مهمترین چیزی که برای انتخاب محصول جدید مراقبت از پوست باید بدانید این است که از مصرف الکل در خطوط اصلی خودداری کنید. ممکن است به معنای بالا بودن غلظت آن باشد. موقعیت کمتر الکل نشان دهنده شدت کمتر است. کمتر تهاجمی به پوست دارد.

2. پوست به صابون آنتی باکتریال نیاز دارد

میکروبیوم ها بخشی از محیط طبیعی پوست هستند. آنها برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. استفاده مداوم از صابون آنتی باکتریال با تعادل طبیعی در تضاد است. مگر اینکه خط کاری شما مستلزم از بین بردن باکتری ها باشد. متخصصان مراقبت های بهداشتی پوست شما با ترکیبی از باکتری های خوب و بد در پوست شما بهتر است. با این وجود، صورت خود را با یک صابون خنثی تمیز کنید.

پیری پوست

3.پوست های چرب نیازی به مرطوب کردن ندارند

یکی از مواردی که در روتین صفر تا صد مراقبت از پوست مهم است و به آن توجهی نمیشود استفاده نکردن از مرطوب کننده است. عدم انجام این کار در نهایت باعث خشکی پوست شما می شود. محصولاتی که دارای برچسب “غیر کمدوژنیک” هستند، مفیدتر خواهند بود زیرا باعث مسدود شدن منافذ نمی شوند. مواد تشکیل دهنده کره کاکائو یا روغن معدنی می تواند اثر معکوس داشته باشد. بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان کدام است؟

4.آرایش باعث پیری می شود

بدون ترس آرایش خود را انجام دهید. ترفند برای اینکه مشکلی برای پوست شما نباشد این است که هر شب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. پوست خود را کاملا تمیز کنید. آیا نگران پیری پوست هستید؟ ابتدا علت پیری زودرس پوست را مطالعه کنید. بهتر است روزانه با کرم ضد پیری مرطوب کنید! ترکیب فناوری ردوکس را با استفاده از رویمس سوپراکسید دیسموتاز احساس کنید. یک کرم ضد چروک آنتی اکسیدانی چند محافظتی پیشرفته برای جلوگیری از علائم پیری. برای جلوگیری از پیری پوست از محصولات با کیفیت آرایشی استفاده کنید.

آرایش باعث پیری پوست میشود

5.ترکیبات موجود در محصول

طبیعت چیزهای باشکوهی برای جهان فراهم می کند، اما گاهی می تواند ترسناک باشد. هنگامی که صحبت از محصولات مراقبت از پوست می شود، دغدغه و نگرانی شما طبیعی است. مواد گیاهی و اسانس ها فواید فراوانی دارند. اما از آنجایی که بیشتر محصولات آرایشی تنظیم نمی شوند، ممکن است مشکلی باشد که می تواند در برخی افراد باعث درماتیت تماسی آلرژیک شود. شناخت پوست و خواندن مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست به محافظت از پوست شما کمک می کند.

6.پوست نیاز به لایه برداری دارد

لایه برداری به پوست احساس صافی می دهد، اما زیاده روی در آن باعث عفونت می شود – شرایط طبیعی پوست را از بین می برد. و این به خودی خود یک تمرین ضروری نیست، شما می توانید آن را انجام دهید، اما اگر این کار را نکنید، پوست شما از هم نمی پاشد. یک بار در ماه، پوست شما کراتینوسیت های سطحی خود را می ریزد. بنابراین، انجام لایه برداری یا درم ابریژن برای لایه برداری ممکن است برای پوست شما بیش از حد ساینده باشد و کاملا غیر ضروری باشد.

لایه برداری صورت

7. تونرها ضروری هستند

یکی از قسمت های مهم صفر تا صد مراقبت از پوست، تونرها هستند. تونرها به دلیل پاکسازی روغن اضافی مورد ستایش قرار می گیرند. لازم نیست پوست شما از اجزای آن جدا شود. مواد دلخواه موجود در تونرها مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها مفید هستند، اما می توان آنها را در کرم ها یا محصولات آکنه ای یافت.

8. ضد آفتاب فقط برای تابستان نیست

با خورشید بازی نکن پوست شما در صورت عدم محافظت و تحت شدیدترین ساعات قرار گرفتن در معرض نور خورشید (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پوست قرار دارد. آسیب خورشید باعث پیری زودرس و علائم پیری بیشتر می شود. عوامل دیگری نیز بر آن تأثیر می گذارد! پس از یک روز بیرون از خانه، مواد مغذی ضروری را با ضد آفتاب لیمپیو به پوست و موهای خود بازگردانید. اسپری به راحتی روی پوست تمیز استفاده می شود تا بدن شما را تغذیه کند. کرم های ضد آفتاب جلوگبری از پیری پوست میکنند.

کرم ضد آفتاب لیمپیو

9. زخم ها باید بتوانند نفس بکشند تا خوب شوند

ما در اینجا یک کاذب داریم، پوست شما خشک می شود و زخم ها در یک محیط نزدیک، تمیز و مرطوب بهتر بهبود می یابند. در صورت عدم وجود عفونت، در مراحل اولیه بهبودی، زخم را با پماد شفابخش و بانداژ بپوشانید. افسانه دیگر در مورد مراقبت از پوست این است که غذایی که می خورید می تواند باعث آکنه شود. برخی تصور می کنند که شکلات ورزش بدی برای ایجاد آکنه است، اما هیچ ارتباطی در این مورد وجود ندارد. البته، این یک روش رایگان برای خوردن غذاهای ناسالم نیست زیرا ممکن است بر عملکرد طبیعی بدن شما تأثیر بگذارد و نگهداری آن را تغییر دهد.

10.کرم های دور چشم کار نمی کنند

پف کردگی می تواند غیرقابل تحمل باشد و گاهی اوقات شما در حال حرکت خیار ندارید. یک کرم دور چشم با ترکیبات مناسب می تواند به ظریف ترین قسمت پوست شما کمک کند. آنتی اکسیدان ها و عناصر ضد التهابی می توانند به زندگی پوست زیر چشم شما کمک کنند.

کرم دور چشم

11.ماساژ صورت

انجام تمرینات صورت باعث کاهش چین و چروک می شود بر خلاف تبلیغات در رسانه های اجتماعی، اطلاعات عمیقی برای حمایت از چنین ادعاهایی وجود ندارد. برعکس، حرکات مکرر پوست شما را کشیده و می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. همچنین مشاهده می شود که انجام یوگای صورت با فداکاری شگرد می تواند نتایج را نشان دهد، اما شواهد معتبر کافی وجود ندارد. در عوض ماساژ صورت را امتحان کنید تا تنش عضلات صورت خود را از دست بدهید.

12. منافذ باز و بسته می شوند

منافذ باز شدن از دمای گرم ممکن است منطقی به نظر برسد، اما به دما حساس نیستند. آب داغ لزوما منافذ پوست شما را باز یا گسترش نمی دهد، بلکه روغن های ضروری طبیعی را از پوست شما پاک می کند. و در حالی که آب سرد به گردش خون کمک می کند، دمای آن ممکن است به تمیز کردن کامل پوست شما کمکی نکند. بنابراین، به همین دلیل است که شما همیشه می خوانید که صورت خود را با آب ولرم بشویید.

منافذ باز پوست

13. اسپری برنزه کننده پوست

شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند افسانه ها در مورد مراقبت از پوست به این باور گسترش می یابد که اگر رنگ پوست تیره تری داشته باشید، پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود. ممکن است توضیح دهد که چرا برخی ممکن است فکر کنند رنگ یک سپر است. آیا می دانستید که برنزه کردن به این معنی است که پوست از خود در برابر نور خورشید محافظت می کند؟ به یاد داشته باشید که قرار گرفتن در معرض بیش از حد و آفتاب سوختگی منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می شود. برنزه کردن با اسپری شما را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کند، مگر اینکه محصول حاوی خواص SPF نیز باشد، اما با این وجود، استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از خود در برابر سرطان پوست و تسریع پیری ضروری است.

مراقبت از پوست برنزه

14.لب ها نیازی به محافظت در برابر آفتاب ندارند

افسانه مراقبت از پوست یا اطلاعات ناشناخته؟ فقط به این دلیل که پوست لب های شما با بقیه قسمت های بدن شما متفاوت است، به این معنی نیست که شکست ناپذیر است. بالم لب یا محصولی با محافظت SPF باید مفید باشد. در روتین صفر تا صد مراقبت از پوست، مراقبت از لبها بسیار مهم است و حتما باید محصولات ویژه و مخصوصی را برای لطافت و نرمی آن استفاده کنید.

15.تست شده توسط متخصص پوست

محصول را تضمین می کند یک شعار جذاب برای ترغیب شما به خرید. این بازاریابی برای شماست. از نظر حقوقی، به این معنی است که حداقل یک متخصص پوست محصول را آزمایش کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که FDA یا هر سازمان پوستی این محصول را تایید کرده است. نسبت به چنین ادعاهایی شک داشته باشید و قبل از تلاش در مورد منبع تعهد تحقیق کنید.

کلام آخر

آیا برای مراقبت های شدید پوست وقت ندارید؟ در اینجا صفر تا صد مراقبت از پوست برای شما شرح داده شد. اگرچه ممکن است شما هنوز هم می توانید با رعایت اصول اولیه خود را ناامید کنید. مراقبت از پوست خوب و انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به تاخیر در پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات مختلف پوست کمک کند. با این شانزده نکته شروع کنید. برای داشتن پوستی شفاف،بدون جوش، و بدون چین و چروک باید نکاتی را رعایت کنید تا صورتتان همیشه شاداب و بدون مشکل باشد.

3 دیدگاه در “صفر تا صد مراقبت از پوست که باید رعایت کنید

  1. ژاله عزیزی گفت:

    مرسی از مقاله مفیدتون واقعا درباره مراقبت از پوست هر نکته ای بود شما گفتید و با این نکات دیگه نباید نگران خراب شدن پوست باشیم. دمتون گرم

    1. امین جوشقانی گفت:

      مرسی از نظر جذابتون. پیشنهاد میکنم در کنار همه مواردی که رعایت میکنید استفاده از سرم برای پوست رو جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!