بهترین کرم های ضد آفتاب ضد لک به همراه معرفی چند مورد

محافظت از پوست یکی از مهم ترین و کلیدی ترین  بخش های روتین روزانه است، به خصوص اگر با عارضه های پوستی مانند لک یا جوش دست و پنجه نرم می کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از مقصران اصلی و مهم  ظهور لکه های تیره است، بنابراین لازم است که قبل از آن از پوست خود محافظت کنید. در حالی که هر کرمی که دارای SPF50+ باشد توانایی محافظت از شما را به خوبی دارد، اما برخی از فرمول‌های ضدآفتاب پا را یک قدم فراتر گذاشته اند  و به شما کمک می‌کنند تا لکه‌ های تیره پوست خود را نیز اصلاح کنید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید. همچنین هر بار که از منزل خارج می‌شوید، حتی در روزهای ابری و بارانی و مه آلود ، در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید شامل اشعه های فرا بنفش  قرار می‌گیرید. بنابراین باید در تمام فصول سال از بهترین ضد آفتاب ضد لک استفاده کنید. این کار نه‌تنها به کمرنگ شدن لکه‌های تیره‌ی پوست کمک می‌کند، بلکه جلوی تیره‌تر شدن لکه‌ها یا ایجاد لکه‌های جدید را می‌گیرد.

مقدمه

احتمالا بار ها شنیدید که که کرم های ضد آفتاب ضد لک می توانند از پوست انسان محافظت کنند ولی زیاد آنها را جدی نگرفتیم در صورتی که بر اساس آخرین پژوهش های رسمی به عمل آمده در حوزه بهداشت این کرم ها دارای مواد خاص و فرمول های خاصی می باشند که سبب محافظت ازپوست می شود و تقریبا تمام متخصصان در حوزه مراقبت از پوست معتقد می باشند که spf مهم ترین مرحله در هر روتین پوستی و زیبایی می باشد. که بهترین کرم های ضدلک و ضدآفتاب استاندارد دارای spf 30 تا 50 و حتی بالاتر می باشند.

حال قبل از آنکه به معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب ضد لک بپردازیم بهتر است که ویژگی های یک کرم مرغوب و با کیفیت عالی را بدانیم و همین از دلیل ایجاد لکه و انواع آن آگاه شویم.

ضد آفتاب ضد لک

ویژگی های کرم ضد آفتاب ضد لک

فاقد روغن و پارابن باشد:

کرم های ضد لکو ضد آفتاب از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری کرده و موجب رطوبت و همچنین آب رسانی برای بافت پوست می شوند

دارای درجه بندیspf بوده:

spf نشان دهنده درجه بندی محافظت پوست می باشد که این درجه بندی از30تا50وبالاتراست

فاقد عطر باشد:

زیرا  وجود عطر ممکن است موجب حساسیت پوست فرد شود و همچنین موجب به وجود آمدن برجستگی ها و جوش در پوست فرد می شود.

ضد آب باشد:

کرم ضد آفتاب و ضد لک باید دارای خاصیت آب گریزی باشد زیرا در هنگام تعریق کرم خاصیت خود را از دست داده  ولی اگر دارای خاصیت ذکر شده باشد دیگر خواصش را از دست نمی دهد.

دلایل و عوامل ایجاد لک

ماندن در معرض نور خورشید

یکی از مهم‌ترین ایجاد لک‌های پوستی ماندن بیش از اندازه در معرض نور خورشید است. ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید باعث تحرک و ترشح ملانین می‌شود که عامل ایجاد لک قهوه‌ای است.

 

ژنتیک

ژنتیک یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد لک‌های پوستی است. که در بیشتر مواقع هم اگر دقت کنید ویژگی‌های پوستی خود را در افراد خانواده خود می‌یابید.

 

آب و هوا

شرایط اقلیمی و آب و هوا یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در ایجاد لک پوستی دارد. این عامل را در تمامی نقاط جغرافیایی به راحتی می‌توانمشاهده نمود.

 

هورمون‌ها

اثر هورمون‌ها در شرایط پوست انکارناپذیر است. این اثر در نواسانات هورمونی در وضعیت‌های خاص مثل بارداری، یائسگی و… به راحتی قابل مشاهده است.

 

داروها

گاهی اوقات وضعیت پوستی شما تحت تاثیر عوارض دارویی است که تحت مصرف آن هستید. ممکن است این داروها کاملا به پوست نامرتبط باشند اما داروها غالبا بر شرایط پوست افراد اثر دارند. مصرف داروهایی از جمله قرص ضدبارداری، قرص‌های التهابی، برخی آنتی بیوتیک‌ها و… باعث ایجاد لک قهوه‌ای می‌شود.

 

رژیم غذایی

در بیشتر موارد تغذیه بر سلامت پوست یا مشکلات آن اثرگذار است. حساسیت به یک ماده غذایی ممکن است وضعیت پوست شما را بهم بریزد که در این صورت توصیه می‌شود که با پزشک مشورت کنید.

 

التهاب زخم

گاهی‌اوقات لکه‌های تیره بعد از بهبود محل نیش حشرات، سوختگی‌ها یا بریدگی‌ها روی پوست باقی می‌مانند. این لکه‌ها ممکن است با گذشت زمان محو شوند.

 

تحریک پوست

محصولات آرایشی می‌توانند پوست را تحریک کنند و باعث ایجاد لکه‌های تیره شوند.

 

روتین پوستی

روتین پوستی شامل انتخاب مواد آرایشی و مراقبت پوستی می‌باشد، در کنار آن استفاده درست و به اندازه آن است. برای مثال شست و شوی بیش از دوبار در شبانه روز پوست شما را بهم می‌ریزد. همچنین استفاده از محصولاتی که از کیفیت نامناسبی برخوردار می باشند نیز می‌تواند باعث افزایش لکه ‌های پوستی صورت شود.

 

انواع لک های پوستی

لک ‌های پوستی در اثر عومل مختلفی به وجود می‌آید و هر کدام از آن‌ها باید ایجاد لک‌های مختلف بر روی پوست صورت می‌شود. در ادامه برخی از لک‌های پوستی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی برطرف کنید.

 

لک های قهوه ای:

شایع ترین نوع لک پوستی در افراد است. این لک‌ها به دلیل افزایش تولید ملانین، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد، ایجاد می‌شوند.

لک های قهوه ای روی پوست

ملاسما:

این نوع لک پوستی در زنان باردار یا زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند، ایجاد می شود

لک های پوستی ملاسما

 

لک های پیری:

این لکه ها به دلیل افزایش سن و قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شوند

لک های پیری

جای زخم:

جای زخم می تواند ناشی از آکنه، جراحت یا سوختگی باشد

 

لک های هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب:

این نوع لک پوستی می تواند پس از التهاب پوست، مانند اگزما یا درماتیت، ایجاد شود.

لک های هایپرپیگمانتاسیون

 

انواع ضدآفتاب

ضدآفتاب یکی از مهمترین مراقبت‌های پوستی است که برای محافظت از پوست در برابر آفتاب و اشعه مضرUV  ضروری است. هنگام انتخاب یک محصول ضدآفتاب، مهم است که انواع مختلفی که در دسترس هستند را در نظر بگیرید. در ادامه، به برخی از انواع رایج ضدآفتاب می‌پردازیم:

 

ضدآفتاب شیمیایی(Chemical Sunscreens)

این نوع ضدآفتاب از ترکیبات شیمیایی مانند آوبنزون، اکسی بنزون و اکسی نیترات استفاده می‌کند. این ترکیبات با جذب اشعه UV تبدیل به گرما می‌شوند و پوست را از اثر مضر اشعه محافظت می‌کنند.

 

ضدآفتاب فیزیکی (Physical Sunscreens)

این نوع ضدآفتاب از ترکیباتی مانند دیوتوم اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده می‌کند. آن‌ها به عنوان یک لایه محافظ روی پوست قرار می‌گیرند و اشعه UV را با انعکاس یا پراکنش مستقیم از پوست دفع می‌کنند.

 

ضدآفتاب فیزیکی و شیمیایی (Physical-Chemical Sunscreens)

این نوع ضدآفتاب ترکیبی، از ترکیبات شیمیایی و فیزیکی استفاده می‌کند. مثالی از آن آوبنزون به عنوان ماده شیمیایی و اکسید روی به عنوان ماده فیزیکی است.

 

ضدآفتاب معدنی (Mineral Sunscreens)

این نوع ضدآفتاب محصولی است که تنها از ترکیبات معدنی مانند دیوتوم اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده می‌کند. ضدآفتاب‌های معدنی به عنوان ضدآفتاب طبیعی شناخته می‌شوند و برای پوست حساس می‌توانند مناسب باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی انواع کرم ضد آفتاب را نیز مطالعه نمایید.

لک های پوستی و تاثیر ضد لک ضد آفتاب

معرفی بهترین ضد آفتاب ضد لک های ایران

 

کرم ضدآفتاب ضد لک بی رنگ لافارر مناسب برای پوست چرب

دارای spf 50  این کرم فاقد چربی و عامل ایجاد کننده آکنه می باشد  و با استفاده از یک فرمولاسیون فوق العاده سبک ساخته می شود و این ضد آفتاب تولید رنگدانه را در پوست فرد کاهش داده و باعث جلوگیری از ایجاد لک می شود  و هم چنین دارای ویژگی ضد حساسیت پوست می باشد و همچنین ترشح سبوم را مهار می کند و باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود سبب جلوگیری از پیری پوست و چروک شدن آن و کندی فرآیند آن می شود.علاوه بر این در حفظ رطوبت پوست نقش دارد و احتمال ابتلا به آکنه را کاهش می دهد. در پوست احساس سنگینی ایجاد می کند و از آن در برابر اشعه های  مضر خورشید مثل اشعه uva ,uvb  محافظت می کند.

کرم ضد آفتاب ضد لک رنگی لافارر مناسب برای پوست های خشک و لک دار

بدون شک بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی توسط برند لافارر تولید شده است. ضد آفتاب و ضد لاک بی رنگ لافارر SPF30 با داشتن عصاره شیرین‌بیان، قادر است از بروز لک پیشگیری کرده و آن را به راحتی درمان کند.

داشتن فرمولاسیون سبک، خاصیت مات کنندگی، کنترل چربی پوست، جلوگیری از ایجاد آکنه و محافظت کامل از پوست دربرابر اشعه‌های UVA و UVB این محصول را به بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و لک دار تبدیل کرده‌اند.

ضد آفتاب و ضد لک رنگی SPF50 اریکه

یک محصول کاملاً ایرانی که با وجود ترکیبات به کار رفته در آن به یک انتخاب عالی برای افرادی تبدیل شده که می‌خواهند در کنار محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر پوست خود را روشن و لک‌های پوستی خود را برطرف کنند.

از جمله ویژگی‌های این محصول که باعث شده به عنوان بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی شناخته شود می‌توان به مقاومت در برابر آب و تعریق، مرطوب‌کننده و آبرسان، ضد حساسیت، جلوگیری از پیری زودرس پوست و… اشاره کرد.

از ترکیبات موثر به کار رفته در این ضد آفتاب می‌توان به عضاره شاتوت، گلیسیرین و کربومر اشاره کرد.

کرم ضد آفتاب و ضد لک پوست بژ طبیعیSPF50 پرودرما ANTI SPOT

این ضد آفتاب به عنوان یکی از بهترین محصولات برند پرودرما شناخته می‌شود، که تاثیر زیادی بر روی درمان لک‌های پوستی دارد. رنگ طبیعی به کار رفته در این محصول باعث روشن و یکدست شدن پوست صورت می‌شود.

ژل کرم ضد‌آفتاب روشن‌کننده SPF 50 ساین اسکین مدل ساین دیکالر

کرم ضدآفتاب ساین اسکین یک محصول بسیار سبک است که به‌سرعت جذب پوست می‌شود. این محصول بدون اینکه رد سفیدی از خود به‌جا بگذارد، از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این، به‌دلیل داشتن ترکیبات مختلف از جمله گلابریدین (مشتق‌شده از عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین بیان)، آلفا آربوتین و ویتامین C از سنتز ملانین در پوست جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد لکه‌های تیره می‌شود.

کرم ضدآفتاب روشن‌کننده‌ی درماتیپیک SPF 50

کرم ضدآفتاب درماتیپیک را هم می‌توان در فهرست بهترین ضد آ‌فتاب ضد لک قرار داد. این محصول به‌دلیل داشتن یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی بی‌نظیر از آسیب DNA توسط نور خورشید جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، به کمک عوامل ضدلک قوی می‌تواند لک‌های ناشی از افزایش سن، مواجهه با نور خورشید، تغییرات هورمونی یا اقدامات درمانی (مثل پیلینگ، لیزر و…) را به حداقل برساند.

ژل ضدآفتاب بی‌رنگ پریم SPF 50 مدل C-Prime مناسب برای انواع پوست

ضدآفتاب پریم غیرکومدوژنیک است و برای انواع پوست گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. این محصول یک لایه‌ی نرم شبیه به بافت ابریشمی  و نامرئی روی پوست ایجاد می‌کند و مانع آسیب‌دیدگی آن توسط اشعه‌های مضر خورشید می‌شود. به‌علاوه، خاصیت آبرسان و ضدچروک دارد و از ایجاد لکه‌های ناشی از افزایش سن پیشگیری می‌کند.

مای، بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی برای پوست چرب و مختلط

ضد آفتاب مای مدل Spot Guard محصولی بی‌رنگ، فاقد چربی، فوق‌العاده سبک و مات است که با داشتن ترکیبات موثر موجب روشن شدن لک‌های ناشی از نور آفتاب خواهد شد. کاهش سایز منافذ باز، کمک به بهبود آفتاب‌سوختگی، جلوگیری از پیری زودرس و جذب سریع از دیگر مزایای این محصول هستند.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب ضد لک

  • حتما قبل از بیرون رفتن از خانه ضدآفتاب بزنید زیراکه: تقریبا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا پوست شما ضدآفتاب را کامل جذب کند. اگر بلافاصله بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب از خانه خارج شوید، پوست شما  دچار آسیب شده و به احتمال زیاد دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود.
  • از ضدآفتاب به اندازه‌ی کافی استفاده کنید.ضدآفتاب را کامل روی پوست خود بمالید، به طوری که تمام قسمت‌های آن را کاملا بپوشاند.
  • کرم ضدآفتاب را روی تمام مناطقی که با لباس پوشانده نمی‌شوند، بمالید.گردن، صورت، گوش‌ها، بالای پاها و سایر نواحی در معرض نور خورشید را نیز  از قلم نندازید .
  • از کرم ضد‌آفتاب هر ۲ساعت یکبار و بلافاصله پس از شنا یا تعریق استفاده کنید. افرادی که دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند معمولا این توصیه را نادیده می‌گیرند، ضدآفتاب را به اندازه‌ی کافی روی پوست خود نمی‌مالند یا از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند.

 

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب ضد لک

استفاده‌ی روزانه از کرم ضد‌آفتاب فواید بسیاری دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

به حفظ سد محافظ پوست کمک می‌کند

حتی زمانی که برای یک پیاده‌روی کوتاه از خانه بیرون می‌روید، پرتوهای نور خورشید به پوست شما می‌رسند. استفاده از کرم ضدآفتاب سینره، درماتیپیک، لافارر و… ساده‌ترین راه برای مقابله با اشعه‌های مضر فرابنفش uva و جلوگیری از هرگونه تحریک یا آفتاب‌سوختگی است.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند بعضی از بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، اگزما یا آکنه را تشدید کند. با استفاده از کرم ضدآفتاب می‌توانید از شعله‌ور شدن علائم این بیماری‌ها جلوگیری کنید.

خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد

مواجهه با نور خورشید خطر ابتلا به انواع سرطان پوست از جمله جدی‌ترین نوع آن یعنی ملانوم را افزایش می‌دهد. کرم ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش نوع B که یکی از دلایل اصلی و مهم  آفتاب‌سوختگی است و نقش مهمی در ایجاد سرطان پوست دارد، محافظت می‌کند.

لک های تیره‌ی پوست را از بین می‌برد

مواجهه با نور خورشید نقش بسیار مهم و کلیدی و اساسی در پیری پوست دارد. استفاده‌ی روزانه از کرم ضدآفتاب ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و از بروز علائم پیری از جمله لکه‌های قهوه‌ای و چین‌وچروک و در نهایت پیری پوست جلوگیری می‌کند.

حال با این تفاسیر ودرک کردن و خواندن مطالب فوق به یک نیجه مشترک در تمامی موضوعات مطرح شده پی می بریم و آن این است که اشعه های فرابنفش که شامل اشعه هایی مرئی  و فرابنفش نظیر اشعه های  uva , uvb   موجب ایجاد لکه های تیره در پوست انسان شده و موجب مرگ سلول های بافت پوست به صورت بسیار شدیدی می گردند. بنابراین باید مقداری آگاهی کامل از ماهیت این اشعه های مضر فرابنفش که نه تنها در روز های آفتابی بلکه در روز هایی که هوا  کاملا ابری و مه آلود است نیز می شود” داشت.

دلایل تقاضا برای کرم ضد لک ضد آفتاب

یکی از اصلی ترین دلایل تقاضا برای کرم ضدآفتاب ضدلک در سال های اخیر که باعث شد به فکر درمان آن باشند وجود لکه های پوستی صورت می باشد که همین اتفاق موجب شد که تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتماد به نفس آن ها بگذارد. خوشبختانه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده محصولات آرایشی، از یک فرمولاسیون خاص استفاده کرده و کرمی را تولید کرده‌اند که حاوی مواد روشن‌کننده، ضد لک و ضد مضرات خورشید باشد. در فروشگاه کیم کالا؛ کرم ضدآفتاب و ضدلک موجود بوده و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و آن را خریداری کنید.

برای مثال می‌توان از انواع کرم ضد آفتاب برای پوست‌های مختلف (خشک، چرب یا حساس)، ضدآفتاب بی‌رنگ یا رنگی، ضدآفتاب بزرگسالان یا کودکان نام برد که می توانید برای خرید کرم ضد آفتاب و یا مشاهده قیمت کرم ضد آفتاب به فروشگاه کیم کالا مراجعه کنید. یکی دیگر از این محصولات نیز کرم ضدآفتاب و ضد لک است که باهدف ازبین‌بردن لکه‌های تیره پوست و ممانعت از برخورد اشعه UV استفاده می شود. شاید الان بپرسید این کرم ترکیبی چه فایده‌ای دارد. پاسخ کاملاً شفاف است.

  • با خرید کرم ضدآفتاب یا کرم روشن‌کننده دیگر مجبور نیستید مبلغ بیشتری را جداگانه پرداخت کنید. قیمت کرم ضد آفتاب و ضد لک نسبت به خرید تک‌تک آنها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • گاهی ممکن است به‌تنهایی به کرم ضد لک حساسیت پیدا کرده و نتوانید برای ازبین‌بردن لک‌های پوستی کاری انجام دهید.
  • با استفاده از کرم ضدآفتاب، فقط پوست خود را از مضرات نور خورشید محافظت کرده‌اید و نمی‌توانید با آن لک‌های خود را کم‌رنگ کنید.
  • پرتوهای خورشیدی بیشترین عامل تشکیل لک پوستی است که به‌مرورزمان و با افزایش سن خود را نشان می‌دهند. کرم ضد آفتاب و روشن‌کننده با مواد تشکیل‌دهنده مشترک به مهار مضرات نور خورشید می‌پردازند.

چرا باید از ضد آفتاب ضد لک ایرانی استفاده کنیم؟

محصولات ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند برای جلوگیری و درمان لک‌های پوستی از آن‌ها استفاده کنند. هر کدام از این محصولات ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود افراد با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

ضد آفاب ایرانی از آنجا که با توجه به نیازهای پوستی و براساس شرایط اقلیمی ایران ساخته شده است و نسبت به نمونه‌های خارجی دارای قیمت مناسبی است بیشتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد.

کلام آخر

محافظت از پوست یکی از مهم ترین و کلیدی ترین  بخش های روتین روزانه است، به خصوص اگر با عارضه های پوستی مانند لک یا جوش دست و پنجه نرم می کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از مقصران اصلی و مهم  ظهور لکه های تیره است، بنابراین لازم است که قبل از آن از پوست خود محافظت کنید. در حالی که هر کرمی که دارای SPF50+ باشد توانایی محافظت از شما را به خوبی دارد، اما برخی از فرمول‌های ضدآفتاب پا را یک قدم فراتر گذاشته اند  و به شما کمک می‌کنند تا لکه‌ های تیره پوست خود را نیز اصلاح کنید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید. همچنین هر بار که از منزل خارج می‌شوید، حتی در روزهای ابری و بارانی و مه آلود ، در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید شامل اشعه های فرا بنفش  قرار می‌گیرید. بنابراین باید در تمام فصول سال از بهترین ضد آفتاب ضد لک استفاده کنید. این کار نه‌تنها به کمرنگ شدن لکه‌های تیره‌ی پوست کمک می‌کند، بلکه جلوی تیره‌تر شدن لکه‌ها یا ایجاد لکه‌های جدید را می‌گیرد.

کرم‌های ضد آفتاب ضد لک حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات روشن‌کننده‌ای هستند که باعث محو شدن لکه‌های تیره می‌شوند. به‌علاوه، بسیاری از آن‌ها مواد آبرسان دارند و به پوست شما ظاهر سالم و درخشان می‌بخشند و در نهایت سبب تازگی و طروات و جوان سازی بافت سلولی پوست می شوند.

2 دیدگاه در “بهترین کرم های ضد آفتاب ضد لک به همراه معرفی چند مورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!