بهترین پاک کننده آرایش صورت و چشم برای انواع پوست

پاک کردن آرایش مرحله مهمی است که اغلب به آن توجه نمیشود. اگر جز افرادی هستید که هر روز آرایش میکنید یا شخصی هستید که فقط به یک ضد آفتاب بسنده میکنید فراموش نکنید که شستن صورت و پاکسازی در هر دوحالت ضروری و مهم است. همانطور که می دانید انواع پوست چرب،خشک و معمولی باید روزانه پوست خود را با پاک کننده ای که مناسب پوستشان است،صورت خود را تمیز و از هرگونه آلودگی پاکسازی کنند. همراه ما باشید تا با انوع پاک کننده آرایش چشم و صورت آشنا شوید.

پاک کردن آرایش بعد از یک روز طولانی یکی از حیاتی ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست شما است، اما همه ما هرزگاهی پاک کردن آرایش برایمان سخت و چالش برانگیز میشود. چه به صورت روزانه آرایش داشته باشید و چه به طور منظم به سراغ پاک کننده ای بروید که برای پوست شما مناسب و سازگار با آن باشد. شما به یک محصول پاک کننده آرایش قوی نیاز دارید که بتواند لایه های زیرساز و خط چشم ضد آب،شما را براحتی پاک کند اما روی پوست احساس کشیدگی و خشکی نکند. اگر از پاک کننده آرایش صورت و چشم استفاده نکنید، منافذ شما با روغن، کثیفی، باقی مانده محصول پر می شود و به زودی مسدود می شود، که منجر به شعله ور شدن آکنه می شود، و رنگ و بافت پوست شما زبر و خشک، و احتمالاً حتی تحریک شده و قرمز می شود.

 

پاک کننده آرایش صورت و چشم

دلایل استفاده از پاک کننده آرایش صورت و چشم

اکنون برای پاک کردن آرایش صورت و چشم در اشکال مختلفی مانند روغن‌ها، میسلاواترها و دستمال‌های آرایشی در دسترس هستند، یا به‌طور خاص برای آرایش چشم فرموله شده‌اند که به طور موثری پاک‌کننده، آب‌رسانی، لایه‌برداری و تسکین سوزش هستند.

پاک کننده های آرایش صورت برای پاک کردن آرایش از صورت و بدن مهم هستند. آنها به آرامی و به طور موثر لوازم آرایشی را به عنوان بخشی ضروری از یک روال مراقبت از پوست سالم پاک می کنند.

در اینجا چند دلیل برای استفاده مردم از محصولات پاک کننده آرایش و مزایای مرتبط با استفاده از آنها آورده شده است:

پاک کردن موثر آرایش

بر خلاف آب و صابون معمولی، پاک کننده های آرایش صورت و چشم به طور خاص برای تجزیه و حل کردن محصولات آرایشی مانند کرم پودر، ریمل، رژ لب و سایه چشم طراحی شده اند. پاکسازی موثر انواع آرایش از جمله لوازم آرایشی ضد آب و ماندگار.

برای پاک کردن آرایش صورت چی خوبه

ملایم بر روی پوست

بسیاری از پاک کننده ها به گونه ای طراحی شده اند که روی پوست ملایم باشند. آنها اغلب دارای pH متعادل هستند و حاوی مواد خشن نیستند که بتوانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند. این برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از تحریک یا خشکی بسیار مهم است.

پاک کردن آرایش چشم

جلوگیری از مشکلات پوستی

ماندن آرایش در طول شب می‌تواند منافذ را مسدود کند و منجر به مشکلات پوستی مانند جوش‌های آکنه، جوش‌های سر سیاه و سرسفید شود. محصولات پاک کننده آرایش با تمیز کردن کامل پوست و اجازه تنفس به آن به جلوگیری از این مشکلات کمک می کند.

ضد چین و چروک و پیری

پاک کردن صحیح آرایش یک مرحله ضروری در روتین مراقبت از پوست ضد پیری است. خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به پیری زودرس شود، زیرا آرایش می‌تواند رادیکال‌های آزاد و آلاینده‌ها را روی پوست به دام بیندازد و به طور بالقوه باعث استرس اکسیداتیو شود. پاک کردن آرایش قبل از خواب به حفظ جوانی پوست کمک می کند.

حفظ تعادل pH پوست

محصولات پاک کننده آرایش اغلب حاوی موادی هستند که به حفظ تعادل pH پوست کمک می کنند. PH نامتعادل می تواند منجر به خشکی، حساسیت و ایجاد مانع پوستی شود. با استفاده از پاک‌کننده‌های آرایش، می‌توانید pH پوست خود را کنترل کنید.

جلوگیری از لک شدن ریمل

ریمل اگر به درستی پاک نشود می تواند لکه دار شود و باعث ایجاد “چشم های راکون” یا “پاندا” شود. پاک‌کننده‌های آرایشی که برای چشم‌ها طراحی شده‌اند در حل کردن ریمل بدون مالش بیش از حد مؤثر هستند و خطر تحریک و آسیب به ناحیه ظریف چشم را کاهش می‌دهند.

استفاده راحت

محصولات پاک کننده آرایش چشم و صورت در اشکال مختلفی از جمله دستمال مرطوب، کرم، مایعات و آب میسلار وجود دارند. این تنوع به افراد اجازه می دهد تا محصولی را انتخاب کنند که مطابق با ترجیحات و سبک زندگی آنها باشد. به عنوان مثال، دستمال‌های پاک‌کننده آرایش برای مسافرت یا لمس سریع راحت هستند.

آبرسانی پوست

برخی از محصولات پاک کننده آرایش با مواد مرطوب کننده غنی شده اند. این محصولات نه تنها آرایش را پاک می کنند بلکه باعث آبرسانی به پوست می شوند و پس از استفاده احساس نرمی و لطافت به پوست می دهند.

جلوگیری از لکه

پاک کردن آرایش قبل از شستن صورت می تواند از لکه های آرایش روی حوله ها و روبالشی ها جلوگیری کند. این امر به ویژه برای افرادی که از محصولاتی با رنگدانه های قوی یا فرمول های ماندگار استفاده می کنند بسیار مهم است.

پاک کردن آرایش برای پوست سالم مهم است و باید هر روز به عنوان بخشی از یک روال مراقبت از پوست انجام شود. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه اگر آرایش خود را پاک نکنید، اینجا را بخوانید.

برای پاک کردن آرایش صورت و چشم کدام محصول مناسب است؟

پاک کننده های آرایش به اشکال مختلفی وجود دارند که هر کدام مجموعه ای از خواص و فواید خاص خود را دارند. شما برای خرید پاک کننده آرایش صورت و چشم باید حتما به نوع پوست خود دقت کنید. در اینجا مروری بر برخی از انواع رایج است:

آب میسلار

میسلار واتر یک پاک کننده آرایش ملایم مبتنی بر آب است که حاوی میسل (مولکول های ریز روغن) معلق در آب است. این معمولاً بدون عطر و مناسب برای پوست های حساس است. میسلار واتر به طور موثر آرایش و ناخالصی ها را بدون نیاز به آبکشی پاک می کند و برای پاک کردن سریع آرایش راحت است. برای پوست ملایم است و چربی های طبیعی را از بین نمی برد.

میسلارواتر پاک کننده آرایش صورت و چشم

خرید میسلارواتر پاک کننده آرایش صورت نیوساد

پاک کننده بر پایه روغن

پاک کننده های مبتنی بر روغن را می توان با انواع مختلفی از روغن ها مانند روغن معدنی، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا فرموله کرد. آنها توانایی شکستن و حل کردن آرایش، حتی محصولات ضد آب را دارند. پاک کننده های مبتنی بر روغن در پاک کردن آرایش های سرسخت بسیار موثر هستند و اغلب برای آرایش چشم استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند به آبرسانی و تغذیه پوست کمک کنند و آن را نرم و مرطوب کنند.

فوم پاک کننده آرایش

مومیایی ها و روغن های پاک کننده قوام بیشتری دارند و طوری طراحی شده اند که در تماس با پوست ذوب شوند. می توان آن ها را روی صورت ماساژ داد تا آرایش و آلودگی ها از بین برود. این محصولات برای پاک کردن کامل آرایش از جمله آرایش ضد آب عالی هستند. آنها اغلب حاوی مواد مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای ارتقای سلامت پوست هستند.

پاک کننده آرایش کرمی

پاک‌کننده‌های آرایشی مبتنی بر کرم، بافتی ضخیم‌تر و کرمی دارند و معمولاً با نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها فرموله می‌شوند. آنها یک تجربه پاک کردن آرایش لوکس تر و آبرسان تر را ارائه می دهند. پاک کننده های مبتنی بر کرم به طور موثر آرایش را پاک می کنند و به طور همزمان پوست را مرطوب و تغذیه می کنند. آنها برای انواع پوست های خشک یا حساس عالی هستند.

شیر پاک کن خرید شیر پاک کن آبرسان  لیمپیو

آرایش پاک کن دو فاز

پاک کننده های آرایش دوفاز از دو لایه مجزا تشکیل شده است که معمولاً یک لایه روغنی و یک لایه مبتنی بر آب است. این لایه ها باید قبل از استفاده تکان داده شوند تا مخلوط شوند. این پاک کننده ها برای پاک کردن آرایش طولانی مدت و ضد آب عالی هستند. فرمول دوفاز، اثربخشی روغن را با ملایمت آب ترکیب می کند و پوست را تمیز و با طراوت می کند.

دستمال مرطوب و حوله

دستمال‌های آرایشی از قبل با محلول پاک‌کننده آرایش مرطوب شده‌اند و در ملحفه‌های راحت و یکبار مصرف عرضه می‌شوند. دستمال‌های آرایشی قابل حمل و استفاده آسان هستند و برای مسافرت یا لمس سریع مناسب هستند. با این حال، ممکن است در پاک کردن کامل آرایش موثر نباشند و گاهی اوقات می توانند روی پوست خشک شوند.

پاک کننده های کف کننده

برخی از پاک‌کننده‌های کف‌کننده به‌عنوان پاک‌کننده‌های آرایش فرموله شده‌اند و یک راه‌حل همه‌کاره راحت ارائه می‌دهند. این محصولات با ترکیب پاک کردن آرایش و پاکسازی روتین مراقبت از پوست شما را ساده می کنند. آنها برای کسانی که فرآیند تک مرحله ای را ترجیح می دهند مناسب هستند.

بهترین آرایش پاک کن صورت و چشم برای پوست چرب،خشک و مختلط

همیشه پاک کننده آرایش صورت و چشمی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و نیاز شما باشد. این به پاکسازی موثر و ملایم آرایش بدون ایجاد سوزش یا سایر مشکلات پوستی کمک می کند. در اینجا توصیه هایی برای انواع پوست وجود دارد:

پوست خشک

پاک کننده های آرایشی را انتخاب کنید که آبرسانی و تغذیه بیشتری را فراهم می کنند. پاک‌کننده‌های آرایش بر پایه کرم و مومیایی‌ها یا روغن‌های پاک‌کننده، انتخاب‌های عالی برای پوست‌های خشک هستند، زیرا به حفظ رطوبت در حین پاک کردن آرایش کمک می‌کنند.

پاک کننده آرایش برای پوست خشک

پوست چرب

پاک کننده های آرایش بدون چربی یا آب میسلار برای پوست های چرب بهترین هستند. آنها به طور موثر آرایش و ناخالصی ها را بدون اضافه کردن چربی اضافی به پوست پاک می کنند. پوست های حساس: انواع پوست های حساس باید به دنبال پاک کننده های آرایشی ملایم و بدون عطر باشند. میسلار واتر یک گزینه عالی است زیرا ضد حساسیت است و حاوی مواد شیمیایی یا عطرهای خشن نیست. پاک کننده های آرایش مبتنی بر کرم نیز می توانند برای پوست های حساس به خوبی کار کنند.

پاک کننده آرایش پوست چرب

پوست مختلط

برای پوست های مختلط، می توانید از فوم ها یا پاک کننده آرایش دو فازی استفاده کنید که چربی ناحیه T را متعادل می کند و در عین حال رطوبت را به نواحی خشک تر می رساند. با این حال، برای بهترین نتایج، از یک پاک کننده متفاوت برای هدف قرار دادن آن مناطق مختلف استفاده کنید. مانند Micellar water در ناحیه t و حذف کننده مبتنی بر روغن در نواحی خشک.

پوست مستعد آکنه

به دنبال پاک کننده های آرایشی باشید که غیر کومدون زا و فاقد چربی باشند. برای پوست های مستعد آکنه، گزینه های پاک کننده میسلار واتر یا بدون روغن ترجیح داده می شود. پاک کننده های مبتنی بر روغن می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به شیوع بیماری شوند.

پوست بالغ

پاک کننده های آرایش با مواد ضد پیری اضافه شده مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها یا اسید هیالورونیک می تواند مفید باشد. پاک کننده های مبتنی بر کرم یا بالم های پاک کننده با این مواد می توانند به تغذیه و آبرسانی پوست بالغ کمک کنند. برای کسانی که اغلب از آرایش ضدآب استفاده می کنند، پاک کننده های آرایش مبتنی بر روغن، بالم های پاک کننده یا پاک کننده های دوفاز را انتخاب کنند. اینها در از بین بردن و پاک کردن آرایش سرسخت بسیار موثر هستند.

تست پاک کننده آرایش قبل از مصرف

قبل از استفاده گسترده از پاک کننده های آرایشی جدید، توصیه می شود یک تست پچ انجام دهید. این به این دلیل است که پوست هر فرد می تواند واکنش متفاوتی به محصولات مختلف نشان دهد. برای راهنمای مختصر تست پچ اینجا را کلیک کنید. علاوه بر این، همیشه پاک کردن آرایش را با یک پاک کننده و روتین مراقبت از پوست مناسب دنبال کنید تا پوست خود را سالم و متعادل نگه دارید. اگر نگرانی یا شرایط پوستی خاصی دارید، بهتر است با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.

نحوه استفاده از پاک کننده های آرایش

پس از یافتن پاک کننده مناسب برای پوست، زمان آن رسیده است که اپلیکاتور مورد نظر خود را برای پاک کردن آرایش انتخاب کنید. گزینه های زیادی مانند دستمال مرطوب، پد پنبه ای، پد میکروفیبر، جوانه، توپ، پارچه یا حوله شستشو دارید. اگر پاک کننده جدیدی دارید، اپلیکاتورهای مختلف را امتحان کنید تا بهترین را برای شما پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که پاک کردن آرایش فرآیندی است که نیاز به ملایمت دارد. پس حوصله به خرج دهید و کار را با آرامش و به طور کامل انجام دهید. اما مهمتر از همه سعی کنید آن را در آغوش بگیرید و از آن به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست خود لذت ببرید.

  • موهای خود را با کش ببندید تا هنگام تمیز کردن صورت و گردن مانعی ایجاد نکند.
  • اپلیکاتور انتخابی خود را انتخاب کنید ( پد / پاک / پد میکروفیبر / پارچه و غیره). مقدار توصیه شده محصول را روی آن بمالید و به آرامی روی گونه ها، بینی، چانه و پیشانی خود بمالید.
  • سپس از یک اپلیکاتور تمیز استفاده کنید یا پد خود را به سمت تمیز برگردانید و به آرامی محصول و آرایش را پاک کنید.
  • برای پاک کردن آرایش چشم، یک پد تازه را روی پلک های خود به مدت حدود 20 ثانیه نگه دارید. این به حل شدن آرایش کمک می کند و پاک کردن آن را به آرامی و موثر آسان تر می کند.
  • پس از تکمیل این فرآیند، لطفاً از محصول پاک کننده خود برای حذف کثیفی، روغن و باقی مانده تا سطح عمیق تری استفاده کنید.

نکات برتر برای خلاص شدن از شر آرایش چشم های سرسخت مانند ریمل، به سراغ پاک کننده های آرایشی بر پایه روغن بروید. سعی کنید تا حد امکان از مالش خودداری کنید، زیرا باعث تحریک و خشکی پوست شما می شود.

1 دیدگاه در “بهترین پاک کننده آرایش صورت و چشم برای انواع پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!