علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه چیست؟

امروزه اغلب افراد از داشتن موهای خشک،وز و پفکی رنج میبرند و همین امر باعث شده اعتماد به نفس این افراد به شدت کاهش یافته و نتوانند ارتباطات خوبی داشته باشند. اما باید بدانند داشتن موی صاف و خوش حالت فاصله زیادی با شما ندارد شما میتواند با مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشگاه‌ها به راحتی موهای موی کراتین شده داشته باشید. کراتین یک نوع پروتئین طبیعی مو است که به برای افرادی که به این پروتئین نیاز دارند از طریق کراتین تراپی تزریق می‌شود اما باید توجه داشته باشید که این عمل برای افرادی مناسب نیست و باید از کراتینه مو جلوگیری کنند.

مراقبت بعد از کراتین تراپی، یک روش مراقبتی یا به اصطلاح پردازشی مو است. که به موها کمک میکند از حالت فر، موج دار، پفکی، مجعد، وز و خشک به یک حالت نرم و حالت پذیر تبدیل شود. کراتین یک نوع پروتئین است که به صورت طبیعی در موها وجود دارد. اما با استفاده از محصولات کراتین مو این پروتئین در مو افزایش پیدا می‌کند و باعث نرمی، لطافت و شفافیت بیشتر مو میشود. اما نکته اصلی این است که موهای به جد آسیب دیده و ضعیف از کراتینه به شدت جلوگیری کنند زیرا این علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه میشو ولی مابقی با دقت هرچه بیشتر آرایشگر و مواد کراتینه‌ خود را انتخاب کنند تا یک نتیجه خوب از این عمل داشته باشند.

علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه

مراقبت بعد از کراتینه مو چیست؟

به طور کلی کراتین به صورت یک لایه‌ حفاظتی عمل کرده که از موهای شما در برابر آسیب های شیمیایی محافظت میکند. همچنین از کراتینه مو برای بازسازی موهای خشک و آسیب دیده استفاده میشود که در برآیند این عمل موهای خشک و وز به صاف تغییر حالت داده و لذتی با ارزش را به شما القا میکند. همانطور که گفته شد کراتین یک پروتئین است که به صورت طبیعی در موهای شما وجود دارد و این پروتئین هرگاه به مقدار بیشتری در موهای شما وجود داشته باشد، موی شما نرم و صاف‌تر است و هرچه این مقدار کمتر باشد ، موی شما حالت فر و مجعد به خود میگیرد.

علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه، استفاده بیش از اندازه از سشوار ها و اتوموها است که امروزه باعث شده استفاده بیش از اندازه از این محصولات سبب خشکی و آسیب و موج دار شدن موها شود که تنها راهکار و احیای موهای آسیب دیده همین کراتین است. ولی در شرایطی دیده شده که بعضی افراد پس از کراتین، موهایشان موج گرفته و به حالت مجعد درمی‌آید. برای پاسخ به این سوال شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم. در ابتدا بررسی کنیم که برای چه کسانی این عمل مناسب است.

کراتیه مو برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای خانم هایی که صورت مکرر و مداوم از رنگ و دکلره استفاده میکنند ؛ این افراد به دلیل اسیب زیادی که از طریق رنگ‌ها به موهای خود وارد می‌کنند بیش از اندازه به کراتین کردن مو نیاز دارند.
  • کسانی که موهای مجعد ، فر و کدر دارند دومین گروه از افرادی هستند که به مراقبت بعد از کراتینه مو نیاز پیدا میکنند . زیرا برای شادابی و صافی بیشتر موهای خود باید پروتئین مورد نیاز مو را به آن بدهند تا بتوانند موهایی شفاف، درخشنده و نرم را تجربه کنند.
  • سومین گروه کسانی هستند که روزانه به کمک سشوار و اتو مو ، موهای خود را حالت داده و صاف می‌کنند؛ این افراد به زودی دچار خشکی و موخوره مو می‌شوند که باید از اسرع وقت از طریق کراتین، موهای خود را احیا کنند زیرا مراقبت بعد از کراتین مو باعث میشود موهای لخت و حالا پذیری داشته باشید و دیگر نیازی به استفاده مکرر از سشوار و اتومو نخواهید داشت.

کراتینه مو و مراقبت بعد از آن برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • گروه اول خانم های باردار هستند. موادی شیمیایی موجود در ماده‌ی کراتین به شدت میتواند برای زنان باردار و شیرده مضر باشد . اگر باردار هستید کراتین خود را به زمان بهتری موکول کنید.
  • دسته دوم کسانی هستند که به خودی خود موهای شاداب و نرمی دارند. این افراد نیازی به کراتینه کردن مو ندارند و با استفاده از ماسک موها و روغن های مو میتوانند نتیجه بهتری بگیرند.
  • موی کراتین شده برای افرادی که شنا می‌کنند به هیچ عنوان توصیه نمیشود. زیرا کلر موجود در آب استخر به سرعت با کراتین واکنش نشان داده و آن را از موهای شما پاک میکند.
  • افرادی که که تخت درمان داروی خاصی هستند باید یا کراتین نکنند یا با پزشک خود مشورت کنند.

کراتین مو برا ی چه کسانی مناسب نیست

علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه+شامپو و مراقبت بعد از آن

شاید فکر کنید پس از کراتین کردن موهای خود ، شما به مدت ۶ ماه موهایی بسیار صاف و شفاف خواهید داشت ولی باید بدانید که این صافی و شفافیت نیاز به مراقبت های هرچی بیشتر دارند در غیر این صورت اثر کراتینه مو بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آورد.

1.استفاده از ماسک مو:

 یکی از علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه استفاده کردن از ماسک موها است؛ بعد از کراتین، رطوبت و پروتئین موهای شما بهم میریزد، در این مدت شما باید با استفاده از ماسک موها این رطوبت را به موهایتان بازگردانید و از وز و خشک و موج دار شدن موهایتان جلوگیری کنید. اما باید توجه کنید که از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید.

2.استفاده از شامپو:

دومین مورد استفاده از شامپوی مناسب موهای کراتین شده است . شما باید پس از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کنید زیرا شامپوهای معمولی دارای سولفات سدیم بوده که سطح کراتین ایجاد شده روی مو را ازبین میبرد . بنابراین برای اینکه نتیجه بهتری از کراتین خود داشته باشید بهتر است از شامپو بدون سولفات مورینگا استفاده کنید.

3.رنگ نکردن مو:

سومین مورد رنگ نکردن موها در این مدت است . مواد استفاده شده در ساختار رنگ‌های شیمیایی و دکلره ها باعث میشود که PH موهایتان بهم بریزد. همین علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه است که باید در این مدت از رنگ و دکلره کردن موهایتان بپرهیزید.

4. روبالشتی ساتن:

مورد چهارم استفاده از روبالشتی ساتن است.  روبالشتی های نخی باعث شکنندگی و وز شدن مو بعد از کراتین می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از اصطکاک زیاد بین بالشت و موهایتان و همچنین شکنندگی موها ، توصیه می‌شود از روبالشتی ساتن استفاده کنید این کار میتواند اثرات مثبتی در روند کراتین شما داشته باشد.

مورد بعدی خشک کردن موها بعد از حمام است. شما بعد از کراتین تا ۷۲ ساعت نباید به حمام بروید اما پس از آن حتما به خشک کردن موهایتان اهمیت بیشتری بدهید و از خیس ماندن هرچی بیشتر موها جلوگیری کنید.

مورد بعدی که بسیار مهم است نحوه خوابیدن شماست ؛ شما پس از کراتین، مخصوصا ۲_۳ روز اول باید به شدت مراقب موهای خود باشید و از آنها دربرابر شکسته شدن و وز شدن که در اثر بد خوابیدن اتفاق می‌افتد جلوگیری کنید. شما باید برای جلوگیری از این اتفاق سر خود را هنگام خواب ببندید (سعی کنید از پارچه ساتن برای این کار استفاده کنید زیرا به موهای حساس شما آسیب کمتری میرساند) و همچنین میتوانید موهایتان از زیر بدنتان در آورده و روی بالشت ساتن بیاندازید.

به طور کلی به مراقبت بعد از کراتینه مو اهمیت بدهید و سعی کنید که با رعایت نکات گفته شده به طول عمر کراتین خود بیافزایید.

شامپو مناسب موهای کراتین شده

علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه تراپی

میدانید که کراتین تراپی مو یکی از روش های کارآمد و عالی برای داشتن موهای صاف و حالت‌ پذیر استولی باید بدانید که اثر این عمل حدودا تا ۱۲ هفته یا شاید بیشتر باقی بماند. اما در مواقعی موی کراتینه پس از مدت اندکی موج برداشته و حالت وز به خودش میگیرد. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله این دلایل مراقبت های نادرست پس از کراتینه نیز است.

به طور کلی این اتفاق سه دلیل اصلی دارد. اینکه در ۷۲ ساعت اولیه، موهای خود را با شامپوی نامناسب و دارای سولفات شسته باشید و همچنین ناتوانی آرایشگر در امر هم بی تاثیر نیست.

مراقبت قبل از کراتین

مراقبت بعد از کراتینه مو انجام ندادن

خیلی از افراد پس از کراتینه به توضیحات آرایشگر خود گوش نمی‌دهند و یا جدی نمی‌گیرند ، در اصل با این کار به خودشان ضرر میرسانند .

شما در سه روز اول کراتین نباید حمام بروید و حتی آب به موهای شما برسد . نباید از محصولات مراقبت مو استفاده کنید و یا حتی موهای خود را ببندید.

در این سه روز باید به شدت مراقب موهای تازه کراتین شده‌ی خود باشید و پس از طی این مدت میتوانید به حمام بروید و از مراقبت های معمول خود ادامه دهید.

عدم استفاده از شامپوی مناسب بعد از کراتین شدن مو

یکی از اصلی‌ترین دلایل موج‌دار شدن موها بعد از کراتینه استفاده نکردن از شامپوی مخصوص کراتین است. همانطور که در این مقاله بارها به آن اشاره کردیم استفاده کردن از شامپوی بدون سولفات بعد از کراتین بسیار به سلامت موهای شما کمک می‌کند. اگر بعد از کراتین از شامپوهای معمولی استفاده کنید ، موهایی وز و موج دار تحویل میگیرید.

پس باید شامپوی بدون سولفات مناسب پس از کراتین استفاده کنید تا هم پول شما و هم زحمت آرایشگر شما هدر نشود.

عدم انتخاب آرایشگر مناسب برای کراتینه کردن مو

دلیل بعدی این اتفاق می‌تواند حرفه ای نبودن آرایشگر شما باشد اما در مواقعی شما موی بسیار مجعد و فری دارید و به همین دلیل پس از کراتین، آن نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت. در این لحظه نمیتوان مشکل را بر گردن آرایشگر شما انداخت بلکه شما نباید انتظار زیادی از کراتین خود داشته باشید .

بهترین راهکار در این مواقع استفاده از محصولات مراقبت از مو است که بتواند مشکل خشکی مو را برطرف کند. همچنین میتوانید در این مواقع به آرایشگر خود مراجعه کنید ، آنها به احتمال زیاد راه حلی به شما میدهند.

استفاده از محصولات حرارتی بعد از کراتینه کردن مو

دلیل بعدی استفاده از محصولات حرارتی پس از کراتینه است. اینکه شما بصورت مدام از اتو‌ مو و سشوار استفاده کنید، رفته رفته آسیب بیشتری به موهای کراتین شده خود میزنید. همانطور که در این بررسی کردیم میدانیم که پس از کراتین نباید از اتو مو استفاده کرد و با ضرر های این وسیله بخصوص پس از کراتین آشنا شدیم.

انجام ندادن ورزش سنگین بعد از کراتین کردن مو

در سه روز اول ورزش سنگین میتواند علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه شده باشد. در روزهای اول مراقبت بعد از کراتیه مو باید بیشتر باشد به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین که موجب عرق کردن شما میشوند خودداری کنید. زیرا که باعث از بین رفتن مواد کراتین مخصوصا استخر و شنا کردن، از شنا کردن به جد بپرهیزید زیرا همانطور که گفتیم کلر موجود در آب استخر میتواند برای موهای کراتین شده مضر باشد و اثر آن را کامل از بین ببرد.

استفاده از برس نا مناسب بعد از کراتین شدن مو

علت بعدی استفاده از برس نامناسب است. شاید برایتان جالب باشد ، اینکه برس مخصوص کراتین وجود دارد . این برس از وز و موج‌دار شدن موهایتان جلوگیری می‌کند. شانه، باعث کشیده شدن مو‌ها میشود. همین امر باعث بی اثر شدن کراتینه میشود، به همین دلیل باید از برس مخصوص استفاده کنید.

و اما نکته اصلی ؛ فهمیدیم که چه دلایلی میتواند اثر کراتین را از بین ببرد و موهای موج‌دار پس از کراتین به شما تحویل دهد . در کل دلیل اصلی این امر عدم مراقبت ویژه از موهایتان است اینکه به خوبی و با استفاده از محصولات مرغوب و مناسب کراتین به نگهداری و حفظ موهای خود بپردازید. در این صورت می‌توانید یک نتیجه بسیار عالی از کراتین خود داشته باشید.

موی کراتین شده

بهترین جایگزین کراتین تراپی

درست است که کراتینه مو یکی از راههای ساده برای درمان خشکی و وزی موهای سر است. اما بعضی از افراد به دلیل مواد شیمیایی در این محصول و یا عدم اعتماد به آرایشگر از انجام این عمل جلوگیری میکنند. به دنبال روش‌های جایگزین برای این کار هستند، روش های متفاوتی برای جایگزین کردن کراتینه مو وجود دارد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

یکی از این راهکارها استفاده از ماسک موها است . اگر شما جز افرادی هستید که به استفاده از مواد شیمیایی علاقه‌ای ندارید میتوانید به درمان‌های طولانی مدت مانند استفاده از ماسک موها بپردازید. ماسک‌های مو دارای موادی همچون کراتین ، پروتئین ، کلاژن و… هستند که به ترمیم موهای آسیب دیده‌ی شما کمک میکنند.

مورد بعدی روغن آرگان است. از این روغن میتوان به عنوان معجزه‌ی طبیعی موهای شما یاد کرد . این روغن با داشتن اسید های چرب ضروری ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست که به صورت عمیق موهای شما را تقویت میکند. برای استفاده از روغن آرگان باید به یک سری نکات توجه کنید؛ در اول باید دقت کنید که از روغن آرگان اصل استفاده کنید. سپس آنرا مقداری گرم کنید و موهای خود را به طور کامل با آن بپوشانید به طوری حالت نم‌دار به خود بگیرد . سپس اجازه دهید به مدت ۳ ساعت روی موهایتان باقی بماند و سپس با شامپو و آب ولرم شستشو دهید. پس از شستشو میتوانید مجددا چند قطره روغن روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید تا خود به خود جذب موهایتان شود . موهای خود را به این ترتیب با روغن آرگان تقویت کنید.

روش‌های دیگری همچون استفاده کردن از ماسک موهای طبیعی هم وجود دارند. که میتوان به ماسک موی آووکادو و موز و ماسک موی عسل و ماست اشاره کرد.

کلام آخر

کراتینه مو یکی از روش‌های نوین و موثر در امر صاف و حالت پذیر کردن مو است. شما باتوجه به جنس موی خود و مراقبت های بعداز کراتیه مو میتوانید در نظر بگیرید که کراتین برای شما مناسب است یا خیر؟ در این مقاله سعی کردیم به شما اطلاعاتی درباره علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه بدهیم تا شما راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید. در هر صورت به خاطر داشته باشید که برای داشتن موهای سالم‌تر و همچنین برای ماندگاری آن باید مراقبت بعد از کراتین تراپی را جدی بگیرید. هرچه بیشتر به موهای خود اهمیت بدهید به طول عمرشان کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!