اکتیواتور رنگ مو چیست؟ تفاوت اکسیدان با اکتیواتور مو

اکتیواتور یا اکسیدان نقش اساسی در رنگ موها ایفا می‌کند. این محصولات یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در رنگ مو می‌باشد که به شما کمک می‌کنند تا به رنگ دلخواهی که مد نظرتان است برسید. همچنین در کنار این موضوع به جذب بهتر رنگ به موها و همچنین موجب افزایش ماندگاری رنگ مو می‌شود. در این مقاله سعی داریم که اکتیوارتو رنگ مو را برای شما شرح دهیم و در ادامه نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ  را به شما توضیح خواهیم داد.

اکتیواتور رنگ مو

 

اکتیواتور رنگ مو چیست؟

اکتیواتور رنگ مو که به اکسیدان یا آب اکسیژنه نیز معروف است، محصولیست که حاوی هیدوژن پرواکسید می‌باشد. شاید اولین سوالی که برای شما پیش آید این باشد که چه زمانی از اکتیواتور استفاده می‌شود؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که از اکتیواتور ها در پروسه‌ی رنگ کردن مو استفاده می‌شود. در هنگامی که از رنگ مو استفاده می‌کنیم اکتیواتور را با رنگ مو ترکیب می‌کنیم که باعث می‌شود جذب رنگ مو به ساقه‌ی مو بیشتر شود و رنگ جدید بهتر دیده بشود. در ادامه نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ را توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد برای مطالعه: چه اکسیدانی برای چه رنگ مویی مناسب است؟

معمولا اکتیوارتو باغلظت 6% با رنگ ارائه‌ می‌شود و غلظت استاندارد همان 6% می‌باشد. برای رنگ‌های بلوند، می‌توان اکتیواتورهایی باغلظت 3%نیز استفاده کرد که کاربردش در صورت استفاده از رنگ مو، به عنوان تونر می‌باشد. در مورد رنگ‌هایی که بسیار روشن هستند،((رنگ‌های 11.1)) غلظت استاندارد اکتیوارتور 9% است و باید با رنگ‌های روشن با این غلظت از اکتیواتورها ترکیب ‌شوند. البته جالب است بدانید که اگر رنگ‌های خاص مدنظرتان است می‌توانید از اکتیواتورهایی با غلظت‌های 12%، 3% و یا 6% استفاده کنید و با رنگ مو ترکیب کنید.

اما اگر درباره‌ی این درصدها که گفتیم اطلاعاتی ندارید در ادامه با ما همراه باشید که به صورت کامل برای شما توضیحات مربوطه را خواهیم داد.

اکتیواتور رنگ مو چیبست

 

درصد پراکسید هیدروژن یا اکتیواتور ها

اکتیواتور رنگ مو حاوی پراکسید هیدروژن با درصدهای مختلف که در قبل اشاره کردیم، است. این درصدها روی رنگ مویی که قصد استفاده دارید، تاثیرگذار است. رنگ موها معمولا به صورت پیش فرض با اکتیواتور 6% درصد تولید می‌شوند. اکتیواتور با درصد 6 معمولا برای اکثر افراد مناسب می‌باشد.

اکتیواتور 6% افرادی که موهایی سفید دارند را پوشش می‌دهد و همچنین اگر شما موهایی رنگ نشده دارید به شما این امکان را می‌دهد که موهای خود را چند درجه تیره‌تر یا روشن‌تر کنید.

پیشنهاد برای مطالعه: راهنمای ترکیب مقدار پودر دکلره و اکسیدان برای سفید کردن مو

1.اکتیواتور 3%

اکتیواتور 3% در بیشتر مواقع زمانی استفاده می‌شود که از قبل رنگ موها، بلوند روشن بوده‌اند و فقط قصد این را دارید که رنگ را یک درجه روشن‌تر کنید. جالب است بدانید که حتی اگر قصد داشته باشید بلوند روشن را کمی روشن تر کنید، باز هم می‌توانید از این اکسیدان 3% استفاده کنید.

یکی دیگر از شرایطی که اکسیدان 3% بکار می‌آید، بعد از دکلره می‌باشد، در بیشتر مواقع بعد از دکلره برای اصلاح رنگ گرم حاصل از دکلره از اکسیدان 3% به عنوان تونر استفاده می‌کنند.

اکتیواتور 3%خرید اکسیدان 3 درصد سوپرکی حجم 220 میل

2.اکتیواتور 6%

اگر از آن دسته افرادید که موهای سفید دارید و یا می‌هواهید رنگ مویی که دارید را یک درجه روشن‌تر کنید، نیازمند اکتیواتور 6% هستید. اکسیدان 6% مناسب رنگ کردن موهای سفید با پوشش دهی عالی می‌باشد. اگر رنگ مویی حال حاضرتان بلوند روشن است، این اکتیواتور مناسب شماست.
نکته‌ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که مو به رنگ‌های بلند روشن بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند از همین رو بهتر است که از استفاده اکتیواتور با درصدهای بالاتر از 6% پرهیز کنید چراکه ممکن است اکتیواتورهای قوی‌تر سلامت موهای شما را در خطر بندازد.

اکتیواتور 6 درصدخرید اکسیدان 6 درصد پرکاس حجم 750 میل

 

3.اکتیواتور 9%

از پرمصرف ترین درصد اکسیدان در رنگ مو 9% است. معمولا برای رنگ های روشن و متوسط استفاده میشود. همچنین گاهی اوقات از اکسیدان ضغیف برای تیره کردن موهای سفید خود استفاده میکنید، که موها قفل کرده و رنگ پذیری سخت میشود. یکی دیگر از کاربردهای اکسیدان 9%، شوک وارد کردن به موها و قدرت رنگ پذیری آن است.

اکتیواتور گیاهی خرید اکسیدان 9 درصد گیاهی سوپرکی حجم 220 میل

4.اکتیواتور 12%

استفاده از این اکتیواتورها فقط تحت شرایط خاصی جایز می‌باشد چراکه اکتیواتورهای 12% بسیار تهاجمی هستند و بهتر است که فقط در صورت الزام از این اکسیدان استفاده کنید.

اگر موهایی با رنگ بسیار تیره دارید ولی قصد دارید که موهای خود را به رنگ بسیار روشن تغییر دهید، یکی از راه‌های جلوی پایتان، استفاده از اکتیواتور 12% است. شما با استفاده از این اکسیدان می‌توانید موهای خود را تا چهار درجه روشن‌تر کنید.

توجه داشته باشید که اگر موهایی به رنگ قهوه‌ای تیره یا مشکی دارید، نمی‌توانید با اکسیدان 12% به رنگ‌موی روشن برسید و باید سراغ دکلره بروید.

با این حال توصیه ما به شما این است که تا جایی که مجبور نشده‌اید از اکسیدان با درصد بالا استفاده نکنید.

اکتیواتور 12 درصدخرید اکسیدان 12 درصد پرکاس حجم 150 میل

ترکیب اکتیواتور با رنگ مو

برای اینکه به رنگ دلخواه خود برسید باید رنگ مو و اکتیواتور را باهم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که نسبت ترکیب این دوماده همیشه با اعداد نشان داده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها، نسبت 1:1 است. در این نسبت منظور آن است که مقدار یکسانی از رنگ مو و اکتیواتور باهم ترکیب شده‌اند. اگر راحت‌تر بخواهیم توضیح دهیم، یعنی اینکه به عنوان مثال 50 گرم رنگ مو با 50 گرم اکسیدان ترکیب شده است.

نسبت دیگری که شاید شنیده باشید که استفاده می‌کنند نسبت 2:1 است. زمانی از این نسبت استفاده می‌کنند که قصد دارند از رنگ‌های روشن استفاده کنند. در این نسبت شما باید هر میزان که رنگ مو دارید، دوبرابر آن اکتیواتور به آن اضافه کنید. وقتی که شما از این نسبت برای رنگ موهای خود استفاده می‌کنید، به رنگ موی روشنی دست خواهید یافت.

همچنین علاوه بر این‌ها می‌توانید از نسبت 1:1.5 استفاده کنید. در این نسبت چون از اکتیواتور بیشتری استفاده شد، رنگ مو، روشن‌تر خواهد شد.

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از اکتیواتور در ترکیب با رنگ موها باید به آن توجه کنید این است که بلافاصه بعد از مخلوط کردن، از آن استفاده کنید چرا که میزان اثر اکتیواتور در هنگام تماس با اکسیژن کمتر می‌شود و باید به سرعت استفاده شود.

پیشنهاد برای مطالعه: آموزش روشن کردن مو با اکسیدان و شامپو

نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ

همانطور که گفتیم مهمترین قسمت نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ مو، ترکیب اکسیدان با رنگ است. مرحله‌ی اول باید با آن نسبت که مد نظرتان اکتیواتور را با رنگ مو ترکیب کنید، و بلافاصله استفاده کنید.

بعد از ترکیب کردن، نوبت به استفاده از آن می‌رسد، شما باید موهای خود را با این دوماده که مخلوط کرده‌اید، رنگ کنید.

در مرحله‌ی بعد وقتی که تمام موهای خود را رنگ بدست آمده رنگ کردید، باید طبق دستورالعمل، 35 دقیقه یا اگر تناژهای خاکستری استفاده کرده‌اید، 45 دقیقه اجازه دهید تا روی موهایتان بماند.

بعد از گذشت زمان مورد نیاز، باید موهای خود را با آب بشویید و تا زمانی ادامه دهید که آب کاملا زلال شود.

در مرحله‌ی آخر باید با شامپوها و نرم کننده‌هایی که همراه رنگ مو خریداری کرده‌اید یا در بسته بندی رنگ مو بوده، موهای خود را بشویید.

اگر با ترکیب 11.1 با اکسیدان 9% موهای خود را رنگ کرده‌اید و در بین تارهای موهایتان، هاله‌ای نارنجی می‌بینید. می‌توانید با رنگ 11.1 اما این بار اکتیواتور 6% موهای خود را رنگ کنید. فرایند روشن شدن کندتر است، در نتیجه گرمای کمتری در رنگ مو شما آزاد خواهد شد. این بار اجازه دهید که حدود 60 تا 70 دقیقه روی موهای شما بماند و بعد آن را طبق مراحلی که گفتیم بشویید.

اگر سلامت موهای شما در وضعیت مناسبی نیست بهتر است که اکتیواتورها با درصد بالا استفاده نکنید و همان از اکسیدان‌ها با درصد 6% و پایین استفاده کنید اما مدت ماندگاری رنگ را بر موهایتان به همان نسبت افزایش دهید.

 

نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ

نرم کردن مو با اکسیدان

افرادی هستند که موهای سفیدشان بسیار سفت ضخیم هستند با مشکل دیر جذب شدن رنگ مو به تارهای مویشان مواجه هستند و همین مشکل باعث می‌شود که پوشش‌دهی موهای سفید آن‌ها به خوبی انجام نشود.

در این شرایط شما باید با پیش نرم کردن موها، به وسیله‌ی اکتیواتور، کوتیکول مو (( منظور همان لایه خارجی موهاست)) را باز می‌کنید و همین امر موجب می‌شود که رنگ راحت‌تر و با سرعت بیشتر به تارهای مو نفوذ می‌کند.

برای اینکه این کار را بکنید، اکتیواتور هالص را روی موهای خود به خوبی بمالید و سعی کنید که با یک شانه اکسیدان را در نواحی که نیاز بیشتری دارند، پخش کنید. در مرحله‌ی بعد باید حدود بیست دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت این مدت زمان، موهای خود را آبکشی کنید و بشویید. در مرحله‌ی بعد باید رنگ مو را به روش معمولی که گفتیم (( همان ترکیب رنگ مو با اکتیواتور)) درست کنید و به موهای خود بزنید.

سپس در مرحله‌ای که باید اجازه دهید که رنگ مویی که ساخته‌اید روی موهایتان بماند می‌توانید ده دقیقه بیشتر از حد معمول رنگ را روی سر خود نگه دارید تا پوشش‌دهی کامل‌تر و بهتری داشته باشید و نتیجه بهتری از رنگ موهای خود بگرید.

حال که با اکتیواتور یا اکسیدان‌ها آشنا شدید در ادامه‌ی مقاله قصد داریم که شما را بهترین اکسیدان‌های سطح بازار آشنا کنیم تا بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

نرم کردن مو با اکسیدان

بهترین اکتیواتور رنگ مو

1.اکتیواتور Manic panic

این اکسیدان با قدرت 40 ولوم (12 درصد) که از برند معروف mainc panic می‌باشد بسیار مناسب دکلره کردن موها است. فرمولاسیون این اکتیواتور بدون گلوتون، پاربن و آمونیاک می‌باشد که همین امر یکی از نکات مثبت این محصول می‌باشد. این اکسیدان به موهای شما کمک می‌کند تا بهتر رنگ‌های روشن را جذب کند. اگر موهایی که دارید، قهوه‌ای تیره یا مشکی است، با استفاده از پودر دکلره و کرم اکسیدان ولوم 40 از همین برند، موهایتان تا سطح 7 ام یا همان بلوند خیلی روشن تغییر رنگ می‌دهند. یکی دیگر از نکات مثبت این محصول این‌باشد که کاملا وگان می‌باشد و هیچ تست حیوانی ندارد.

2.اکیتواتور  لورال

اکسیدان لورال یکی دیگر از گزینه‌هایی است که همیشه افراد با تجربه و حرفه‌ای آن را پیشنهاد می‌دهند. بهترین اکتیواتور برند لورال، 20 ولوم (6 درصد) است که بسیار مناسب افراد با موهای بلند است. یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول این است که قابلیت ترکیب خوبی دارد و موهایی یک‌دست و دکلره به شما هدیه می‌دهد.

بیشتر خانم‌ها بعد از استفاده از اکتیواتورها و رنگ موها شکایت دارند که به نتیجه‌ی دلخواهشان نرسیده‌اند اما ما باید به شما این اطمینان خاطر را بدهیم که با اکتیواتورهای لورال هیچ اشتباهی صورت نمی‌گیرد و به رنگ دلخواهتان خواهید رسید.

3. اکسیدان سوپرکی

محصولات سوپرکی برندی قوی و معتبر در زمینه رنگ مو و اکتیواتور است. اکتیواتور سوپرکی بصورت گیاهی و معمولی با درصد های 3،6،9،12% تولید میشود. از ویژگی های خوب اکسیدان سوپرکی ترکیبات و مواد آن است که کمترین میزان آسیب را به مو میرسانند.

4. اکتیواتور فیدل

اکسیدان فیدل یکی دیگر از اکتیواتورهای فعال و بدون آسیب است که تناژ قرمزی و زردی به موها نمیدهد. این کرم اکسیدان قابل نرکیب با انواع رنگ موها میباشد. فیدل از زبری و خشکی جلوگیری میکند.

 

پیشنهاد برای مطالعه: رنگ مو بدون آمونیاک چیست و فواید آن

5.اکتیواتور کلایرول

اگر موهای مشکی دارید و به دنبال یک اکسیدان هستید که بتوانید با رنگ مویتان ترکیب کنید و به رنگ دلخواهتان برسید، اکتیواتور کلایرول 9% مناسب شماست.

این محصول موهای شما را به خوبی روشن می‌کند و در کنار کمک به روشن‌تر شدن موها، هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند. این اکتیواتور 30 ولوم می‌باشد و غلظت خامه‌ای دارد. غلظت این اکتیواتور باعث شده که برای ترکیب با انواع دکلره‌های پودری و مایع مناسب باشد.

تنها نکته منفی‌ این اکسیدان می‌تواند داشته باشد که باید به آن اشاره کنیم، این است که ممکن است بعد از استفاده موهای شما را کمی خشک کند.

درخانه می‌توان از اکتیواتور کلارول  استفاده کرد اما باید توجه داشته باشید که تمام نکات را در مراحل باید به خوبی رعایت کنید.

کلام آخر

همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی که موهای خود را هرچند وقت یکبار رنگ می‌کنند، انتخاب یک اکتیواتور مناسب بوده است. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، انتخاب اکسیدان مناسب یکی از اصلی‌ترین نکات در مراحل رنگ کردن مو ‌می‌باشد چراکه موجب تقویت موهای رنگ شده، باعث افزایش تداوم رنگ مو روی موها و همچنین کمک به روشن‌تر شدن رنگ‌موهای تیره می‌شود. همچنین نحوه استفاده از اکتیواتور رنگ یا اکسیدان را توضیح دادیم. شما با خواندن این مقاله از تمام این ویژگی‌ها و کاربردهای این محصولات با خبر می‌شوید و می‌توانید با رعایت نسبت‌هایی که اشاره کردیم با رنگ مو ترکیب کنید و به رنگ‌موی دلخواه خود برسید.

اگر در طول مطالب سوالی برایتان پیش آمد که ما به آن پاسخ نداده‌ایم، از طریق راه‌های ارتباطی، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه در “اکتیواتور رنگ مو چیست؟ تفاوت اکسیدان با اکتیواتور مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!