معرفی بهترین شامپو قلیایی و کاربرد آن

شامپو قلیایی جز آن دسته از شامپوها هستند که امروزه سهم قابل توجه‌ای از بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند. این دسته از شامپوها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، از مابقی شامپوهای متمایز شده‌اند. این شامپوها ph 8/5 دارند که به معنای قدرت بالا در باز کردن کوتیکول مو می‌باشد. همچنین این ویژگی‌ موجب شده که در سالن‌های زیبایی از شامپوهای قلیایی در هنگام استفاده از مواد شمیایی استفاده کنند. مادام مد در این مقاله شما را با بهترین شامپو قلیایی و کاربرد آن آشنا خواهیم کرد.

بهترین شامپو قلیایی

شامپو قلیایی چیست؟

قبل از هرچیز باید با چیستی شامپو قلیایی آشنا شوید و از تفاوت‌های آن‌ها نسبت به بقیه شامپوها با خبر شوید.

درباره‌ی تعادل سازی در پوست، وقتی می‌گوییم پوست قلیایی شده منظور آن است که ph پوست صورت مقداری کمی بالاتر از حالت اسیدی نرمال و ph قلیایی شده است. این موضوع می‌تواند شرایط را برای تجمع انواع باکتری‌ها ایجاد کند و مضر باشد. اما توجه داشته باشید که قلیایی شدن پوست در روز تا مدت سه ساعت، طبیعی است و مضر نمی‌باشد.

توضیحی درباره‌ی معنای قلیایی بودن دادیم، حال برویم سراغ شرح تاثیرگذاری‌هایی که شامپو قلیایی روی موهای شما دارد.

وقتی تارهای موهای شما به شامپو قلیایی آغشته می‌شود باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود. به زبان دیگر این شامپوها با باز کردن کوتیکول تارهای مو، مو را برای اعمالی مثل ریباندینگ، کراتین، دکلره، رنگ مو و ریموور آماده می‌کند. به همین دلیل است که همه‌ی آرایشگران توصیه می‌کنند قبل از انجام این خدمات، موهای خود را به خوبی با شامپوهای قلیایی شست‌وشو دهید.

نکته‌ قابل توجه این است که استفاده از شامپو قلیایی بعد از رنگ موجب تغییر رنگ مو و همچنین استفاده از آن بعد از دکلره موجب می‌شود که به ساختمان مو آسیب وارد کند.

شامپو قلیایی ایرانی

از آن‌جا که امروزه بنا به دلایلی، مشکلات مویی در بین افراد زیاد شده است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان بنا به چالش‌هایی که با موهایشان دارند، نیازمند شامپو قلیایی هستند. اما از آنجا که در سطح بازار محصولات خارجی فیک زیاد شده، نمی‌توانند اعتماد کنند و از شامپو قلیایی‌های خارجی استفاده کنند. از همین رو، بدنبال شامپو قلیایی ایرانی رفته‌اند.

در ادامه تعدادی از بهترین شامپو قلیایی ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد. در آخر سراغ یک نمونه از شامپو قلیایی خارجی می‌رویم تا اگر به دنبال یک شامپو قلیایی خارجی با کیفیت می‌گردید، با آن آشنا شوید.

1.شامپو قبل کندی بیوتی قرمز

شامپو قبل کندی بیوتی قرمز، یکی از بهترین شامپوهای ایرانی است که شما می‌توانید به عنوان شامپو قلیایی قبل از پروسه کراتین مو و خدماتی از این قبیل از آن استفاده کنید. این محصول در ساختارش دارای مواد قلیایی می‌باشد که به باز کردن کوتیکول‌ها و همچنین تمیز کردن عمیق موها کمک می‌کند و تاثیر کراتین را روی موهایتان بیشتر می‌کند.

از ویژگی‌های این شامپو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بافت غلیظ شامپو: شامپو قلیایی کندی بیوتی قرمز، غلظت بالایی دارد و همین امر موجب مقرون به صرفه شدن این شامپو شده است.
  • خاصیت قلیایی: همانطور که از نام شامپو پیداست، این شامپو خاصیت قلیایی دارد و برای پروسه کراتین مو بسیار مفید است.
  • باز کننده فلس: از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قدرت باز کنندگی فلس و کوتیکول مو اشاره کرد.
  • قدرت پاکسازی: شامپو کندی بیوتی قرمز از نظر پاکسازی نیز قدرت بالایی دارد و بسیار به تمیز شدن عمیق تارهای مو قبل از کراتین کمک می‎‌کند.
  • ماندگاری بالا: همچنین این شامپو ماندگاری بالایی دارد و تا مدتی موها در مقابل چربی و روغن اضافی، محافظت می‌کند.

شامپو قلیایی کندی بیوتیخرید شامپو قبل کندی بیوتی

2.شامپو قبل کراتین کندی بیوتی قهوه ای

شامپو قبل کندی بیوتی قهوه‌ای یکی دیگر از انتخاب‌های ایرانی است که می‌توانید به عنوان شامپو قلیایی داشته باشید. از این شامپو برای شست‌وشوی عمیق موها قبل خدمات احیای مو مثل کراتین مو استفاده ‌می‌شود. این محصول به دلیل وجود مواد قلیایی در ساختارش موجب باز شدن کوتیکول‌های مو می‌شود و همین امر موجب جذب بهتر مواد کراتین و نتیجه‌ی بهتر گرفتن خواهد شد.

این شامپو به دلیل کیفیت ساختاری بالایی که دارد معمولا پیشنهاد آرایشگران می‌باشد و فروش خوبی در بازار دارد. البته همه‌ی این موارد به دلیل ویژگی‌های مثبتی است که شامپو قبل کندی بیوتی قهوه‌ای دارد، می‌باشد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • غلظت بیشتر شامپو: شامپو قلیایی کندی بیوتی قهوه‌ای، غلظت بالایی دارد و همین امر موجب مقرون به صرفه شدن این شامپو شده است چراکه با مقداری کمی از این شامپو می‌توانید، موهای خود را به خوبی بشویید.
  • خاصیت قلیایی: همانطور که میدانید، این شامپو خاصیت قلیایی دارد و برای پروسه کراتین مو بسیار مفید است.
  • باز کننده فلس مو: یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این محصول قدرت باز کنندگی فلس و کوتیکول مو است که به جذب بهتر مواد احیا کننده مو کمک می‌کند.
  • قدرت بالای پاکسازی: شامپو کندی بیوتی قهوه‌ای از نظر پاکسازی نیز قدرت بالایی دارد و موجب بیشتر شدن نفود پذیری تارهای مو نسبت به مواد کراتین می‌شود.
  • ماندگاری بیشتر: همچنین این شامپو ماندگاری بالایی دارد و تا مدتی موها در مقابل چربی و روغن اضافی، محافظت می‌کند.

شامپو قبل کندی بیوتی قهوه ای

خرید شامپو قبل کندی بیوتی قهوه ای

3.شامپو PH+

شامپو پی اچ پلاس یک شامپو قلیایی ساخت کشورمان ایران می‌باشد که از کیفیت و قیمت مطلوبی برخوردار است. از این شامپو می‌توانید قبل از کراتین کردن موهای خود و دیگر خدمات استفاده کنید، تا موهایتان از هرگونه آلودگی و چربی‌های مضر، پاک شود و آماده‌ی جذب مواد احیا کننده‌ی کراتین مو شود. همانطور که در موارد قبل گفتیم، مواد قلیایی که در ساختار این شامپوست، موجب باز شدن کوتیکول‌های مو می‌شود و همین امر است که موجب بهبود نتیجه کراتین می‌شود.

از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت مرطوب کننده: شامپو پی اچ پلاس در ساختارش از ترکیباتی استفاده شده که موجب رطوبت رسانی به موهای شما می‌شود. اگر موهایی خشک و آسیب دیده دارید، می‌توانید با استفاده از این شامپو وضعیت موهای خود را بهبود ببخشید.
  • قدرت نرم کنندگی: در ترکیبات ساختاری شامپو پی اچ پلاس از موادی که به موهای شما نرمی و لطفات می‌بخشد نیز استفاده شده است. با استفاده از این شامپو شما می‌توانید به موهای صاف و مرتب برسید و از مشکل گره خوردن تارهای موهایتان بهم خلاص شوید.
  • جلوگیری از شوره: این شامپو از آنجا که قدرت این را دارد که PH سر شما را تنظیم کند و آن را به تعادل برساند، موجب جلوگیری از ایجاد شوره و خارج در پوست سر می‌شود.
  • خاصیت پاکنندگی بالا: اگر از آن دسته افراد هستید که از محصولاتی مثل ژل، روغن یا حالت‌دهنده‌های دیگر مو زیاد استفاده می‌کنید، نیازمند یک شامپو با قدرت پاک کنندگی بالا هستید، این شامپو قلیایی از آنجا که موهای شما را برای قبل کراتین کاملا پاکسازی می‌کند، اگر از محصولاتی که نام بردیم هم استفاده کرده باشید، اثر آن‌ها را به خوبی از بین می‌برد و نیازی نیست نگران این قبیل مشکلات باشید.

شامپو قلیایی

4.شامپو قهوه تلخ هونما

شامپو قهوه تلخ هونما یکی از جدید‌ترین شامپوهاییست که می‌توانید به عنوان محصول مراقبت کننده از مو، تهیه کنید.

در همین ابتدا اشاره کنیم که این شامپو مناسب دو دسته از افراد است. دسته‌ی اول افرادی که قصد دا رند موهای خود کراتین کنند و به دنبال یک شامپوی قلیایی برای پاکسازی و آماده سازی موهای خود هستند.

و دسته‌ی دوم افرادی هستند که موهای خود را کراتینه کرده‌اند و به دنبال یک شامپو برای حفظ بیشتر اثرات کراتین می‌باشند.

فرمولاسیون شامپو قهوه تلخ هونما با استفاده از عصاره قهوه و ترکیبات مغذی، به موهای شما سلامتی و جلوه‌ای زیبا می‌بخشد.

این شامپو از ترکیبات 100% طبیعی استفاده شده است. شامپو قهوه تلخ هونما، دارای خاصیت قلیایی می‌باشد که همین امر موجب باز شدن کوتیکول‌های مو  و پوشش شاخه مو می‌شود و همه‌ی این‎‌ها موجب جذب بهتر مواد کراتین می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این محلول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت تقویت مو: این شامپو حاوی ترکیبات مفید قهوه می‌باشد که به تقویت تارهای مو کمک می‌کند.
  • رطوبت رسانی قوی: فرمولاسیون این شامپو طوریست که موجب حفظ رطوبت طبیعی موها می‌شود و موجب بهبود سلامت تارهای مو می‌شود.
  • جلوگیری از ریزش مو: همانطور که در موارد قبل گفتیم از آن‌جا که شامپو قهوه تلخ هونما موجب تقویت مو می‌شود، از ریزش موها نیز جلوگیری می‌کند.
  • آماده سازی قبل کراتین: همانطور که گفتیم، این شامپو یک شامپو قلیایی می‌باشد و قدرت بازی دارد، پس برای افرادی که قصد دارند موهای خود را کراتینه کنند، مناسب است، چرا که تارهای مو را کاملا آماده‌ی جذب مواد کراتین می‌کند.
  • دارای آنتی‌اکسیدان: شامپو قلیایی قهوه تلخ هونما با ترکیباتی آنتی‌اکسیدان ساخته شده که موجب جلوگیری از آسیب‌های زیستی و محیطی به مو می‌شود.

شامپو هونما قهوه تلخ

5.شامپو قلیایی ریچ

شامپو قلیایی ریچ یک شامپوی ساخت کشور برزیل می‌باشد که از برند معتبر و معروف ریچ است. این شامپو هماننده بقیه‌ی محصولات برند ریچ، از کیفیت خوبی برخوردار است. شامپو قلیایی ریچ با فرمولاسیون خاصی که دارد، قبل از کراتین مو برای دریافت نتیجه‌ی بهتر از مواد کراتین، استفاده می‌شود. کیفیت بالای این محصول به دلیل ویژگی‌های خوبیست که دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • قدرت پاکسازی قوی: شامپو ریچ طوری طراحی شده است که چربی‌های مضر، آلودگی‌ها و اثرات مواد بهداشتی متفرقه مثل حالت‌دهنده‌های مو را از بین می‌برد و تارهای مو را آماده‌ی جذب مواد کراتین می‌کند.
  • قدرت بالا در باز کردن کوتیکول‌های مو: از آن‌جا که این شامپو PH بالایی دارد و قلیایی می‌باشد، کوتیکول‌های مو را به خوبی باز می‌کند و به نفوذ راحت‌تر کراتین به موها کمک می‌کند.
  • حفظ رطوبت مو: شامپو قلیایی ریچ با اینکه خاصیت قلیایی دارد، اما جالب است بدانید که با فرمولاسیونی که دارد، رطوبت طبیعی مو را حفظ می‌کند و موجب خشکی و شکنندگی موها نمی‌شود. (از حالت خشکی و شکنندگی تارهای مو جلوگیری می‌کند.)

شامپو ریج قلیایی

نحوه استفاده از شامپو قلیایی

حال که با بهترین‌های شامپو قلیایی آشنا شده‌اید، باید نکاتی درباره‌ی چگونگی استفاده از آن‌ها را بدانید، تا بهترین نتیجه را با استفاده از آن‌ها دریافت کنید. با مادام مد همراه باشید.

برای اینکه از شامپو قلیایی بهترین نتیجه را دریافت کنید باید از نحوه مصرف این دسته از شامپوها با خبر باشید.

  1. برای استفاده از شامپوهای قلیایی باید در ابتدا موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد باید باتوجه به حجم و اندازه مویی که دارید، مقدار مناسبی از شامپو را در کف دست خود بریزید. از ساقه‌ی مو شروع به پخش کردن شامپو روی موهای خود کنید. فقط در این مرحله مواظب باشید که شامپو قلیایی با پوست سر شما تماس مستقیم زیادی نداشته باشد چراکه ممکن است موجب بروز حساسیت‌ و عوارضی شود.
  3. حال باید به مدت 5 دقیقه به موهای خود استراحت دهید و اجازه دهید که مواد شامپو قلیایی در این مدت روی موهای شما باقی بماند و جذب شود.
  4. بعد از گذشت مدت زمان کافی، موهای خود را دوباره آبکشی کنید.
  5. نکته دیگری که باید توجه کنید این است که اگر موهای ضخیمی دارید، می‌توانید مصرف این شامپو را دوباره تکرار کنید.

استفاده از شامپو قلیایی قبل از کراتین کردن مو

همانطور که در قبل نیز اشاره کردیم، یکی از کاربردهای خوب  شامپو قلیایی این است که  قبل از خدماتی مثل کراتین کردن موها استفاده می‌شود. شامپوهای قلیایی به دلیل ph  که دارند موجب می‌شوند کوتیکول موها باز شود و تارهای مو را آماده پذیرش مواد کراتینه مو می‌کند. وقتی که کوتیکول‌های مو باز می‌شوند مواد مغذی که در کراتین مو وجود دارد و موجب احیای مو می‌شوند، به راحتی به داخل تارهای مو نفوذ می‌کنند و به عمق موها می‌رسند. همانطور که مشخص است همه‌ی این‌ موارد موجب می‌شود که نتیجه‌ی کراتین مو بعد از مصرف شامپو قلیایی چندین برابر بهتر شود.

پس مزایای مصرف شامپو قلیایی قبل از کراتینه کردن موها به صورت زیر است:

  • آماده سازی مو: با مصرف شامپو قلیایی، مو را برای خدماتی مثل کراتین مو آماده می‌کنید.
  • افزایش نفودپذیری: مواد کراتین بهتر به تارهای مو نفود پیدا می‌کنند
  • نتیجه بهتر از کراتینه مو: با استفاده از این شامپوها، نتیجه‌ی کراتینه مو چندین برابر بهتر می‌شود و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

و اما نکاتی که دانستن آن‌ها ضروریست:

  • از آنجا که ممکن است بعد از مصرف این دسته از شامپوها، موهای شما کمی خشک شوند، بهتر است که در کنار از نرم کننده‌ها و ماسک‌های مو در جهت جلوگیری از خشکی موها استفاده کنید.
  • از آنجا که همیشه قبل از هرکاری بهتر است که از متخصص آن رشته مشورت بگیرید. برای کراتینه کردن مو نیز بهتر از یک آرایشگر با تجربه مشورت بگیرید تا شامپو قلیایی مناسب قبل کراتینه مو به شما معرفی کند تا به بهترین نتیجه برسید.

شامپو قلیایی مناسب چه موهاییست؟

شامپو قلیایی معمولا برای افرادی با موهای چرب یا افرادی که موهایشان در زمان کوتاه چرب می‌شود، مناسب می‌باشد. یکی از کاربردهای این شامپو این است که موجب تنظیم ترشح چربی از پوست سر می‌شود و مشکل افراد با مشکل موهای چرب را حل می‌کند.

افراد دیگری که می‌توانند از شامپو قلیایی استفاده کنند، افرادی با مشکل ریز مو می‌باشند چراکه موجب جلوگیری از ریزش بیشتر تارهای مو می‌شود.

اما اگر موهایی خشک، حساس و آسیب‌پذیر دارید بهتر است که از این دسته از شامپوها استفاده نکنید. سراغ شامپوهایی با ph اسیدی‌تر باشید که به سلامت موهای شما کمک کند.

حرف آخر

 امروزه با توجه به رقابت سنگین در بازار محصولات مراقبتی پوست و مو، محصولات مراقبتی زیادی تولید شده که هرکدام به نحوه خود به افراد کمک می‌کنند. امروز مادام مد شما را با شامپو قلیایی آشنا کرد. باتوجه به توضیحاتی که دادیم این شامپوها کاربردهای زیادی دارند و تاثیرات مثبت زیادی می‌توانند روی موهای شما داشته باشند. امروز شما را با تمام ویژگی‌های آن‌ها، نحوه‌ی استفاده و حتی بهترین‌های آن‌ها آشنا کردیم.

امیدواریم که مادام مد به نوبه‌ی خود توانسته باشد که شما را در این زمینه آگاه کند. اگر در بخشی از مقاله، به سوالی برخوردید آن را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در اشتراک بگذارید.

2 دیدگاه در “معرفی بهترین شامپو قلیایی و کاربرد آن

  1. آیدا گفت:

    مقاله کاملی بود مرسی، من موهام طبیعیه و تاحالا کراتینه ام نکردم، میتونم از شامپو قلیایی فقط برای ویژگی‌های مثبتی که داره استفاده کنم؟

  2. آیدا گفت:

    مقاله کاملی بود مرسی، من موهام طبیعیه و تاحالا کراتینه و رنگ نکردم، میتونم از شامپو قلیایی فقط برای ویژگی‌های مثبتی که داره استفاده کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!