انواع کرم ضد آفتاب و بهترین ویژگی که باید داشته باشد؟

چه کسانی به کرم ضد آفتاب نیاز دارند؟همه افراد. استفاده از کرم ضد آفتاب با محافظت از شما در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. هر کسی بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا رنگ پوست ممکن است به سرطان پوست مبتلا شود. در واقع، تخمین زده می‌شود که از هر پنج ، یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پوست مبتلا می‌شود. کرم‌های ضدآفتاب همچنین می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست، مانند چین و چروک و لکه‌های پیری، ناشی از قرار گرفتن در معرض بیش از حد محافظت نشده UV کمک کند. اما سوال اینجاست که چه ضدآفتابی مناسب است؟

داشتن بهترین کرم ضدآفتاب برای هر روتین ضد پیری و پوست ضروری است. البته از نظر سلامتی، هرگونه ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست در کل بدن مناسب است. نگرانی اصلی شما برای استفاده از آن هرچه باشد، آن را اختیاری در نظر نگیرید. همه باید در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش محافظت شوند . حتی در داخل خانه و در روزهای ابری. امروزه گزینه های ضد آفتاب زیادی در بازار وجود دارد. به یک داروخانه مراجعه کنید و ممکن است یک راهرو کامل را پیدا کنید که به آنها اختصاص داده شده است. می تواند طاقت فرسا باشد. در این بلاگ قرار است شما را با انواع کرم ضد آفتاب و بهترین ضد آفتاب آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

انواع کرم ضد آفتاب ایرانی

بهترین کرم ضد آفتاب چه ویژگیهای دارد؟

شما باید مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب شما تمام ویژگیهای یک کرم ضد آفتاب خوب را دارد، به این معنی که از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند. یک راه آسان برای تشخیص این دو UVA (چین و چروک و لک) و UVB (جوش دادن) است. هر دو پرتو دارای اثرات همپوشانی هستند (یعنی هر دو می توانند باعث سوختگی و پیری زودرس شوند)، اما اشعه UVA بیشتر مسئول خطوط ریز و لکه های تیره است، در حالی که اشعه UVB مهم ترین نقش را در تولید سرطان پوست و آفتاب سوختگی دارد.

هر کسی که در طول روز زیر نور خورشید مستقیم یا غیر مستقیم قرار میگیرد ، بدون توجه به رنگ پوست باید از ضد آفتاب استفاده کند. از آنجایی که کرم های ضد آفتاب به طور طبیعی در طول زمان جذب پوست یا پاک می شوند، توصیه می کنیم هر دو ساعت یک بار و حتی اگر شنا می کنید یا عرق می کنید، آن را دوباره استفاده کنید. فراموش نکنید، باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب خود استفاده کنید!

برای ساده کردن نحوه کار آنها، فقط بدانید که همه مارک ها و بطری ها، با همه ادعاهایشان،در انواع ضد آفتاب به سه دسته تقسیم می شوند:

  • ضدآفتاب شیمیایی
  • ضدآفتای معدنی
  • و ضدآفتاب ترکیبی(شیمیایی و معدنی)

انواع کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضدآفتاب که شامل ضدآفتاب های شیمیایی و فیزیکی می توانند ویژگی های خاصی را داشته باشند، مانند پوشش وسیع  (مانند محافظت در برابر UVA 1، UVA 2 و UVB). هر دو نوع می توانند مقاوم در برابر آب، رنگی یا بدون رنگ، بدون روغن یا غیر کومدوژن باشند. برای یافتن و خرید بهترین کرم ضدآفتاب خوب و داشتن این ویژگی ها فقط باید به برچسب آنها نگاه کنید. با این حال، دسته بندی های اصلی آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. بنابراین، چگونه بهترین ضد آفتاب را برای خود انتخاب می کنید؟ ما تفاوت های بین آنها را در زیر توضیح می دهیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم:

انواع کرم ضدآفتاب ایرانی

1.ضد آفتاب شیمیایی

یکی از انواع ضد آفتاب،ضد آفتاب های شیمیایی میباشد که این نوع ضد آفتاب به عنوان فیلتری عمل می کند تا اشعه ماوراء بنفش را قبل از رسیدن به لایه های زیرین پوست شما جذب کند. این پرتوها را به صورت گرما آزاد می کند. ترکیبات محبوب در ضد آفتاب های شیمیایی عبارتند از: آووبنزون، اکتینوکسات، هموسالات، اکتیسالات، اکتوکریلن و اکسی بنزون. اینها اغلب با هم برای ایجاد محافظت در برابر UVA و UVB استفاده می شوند. ترکیب آنها همچنین اثرات آنها را تثبیت می کند (در غیر این صورت پس از قرار گرفتن در معرض نور بی اثر خواهند بود).

سایر مواد شیمیایی ضد آفتاب در برخی کشورها ممنوع هستند، در حالی که در کشورهای دیگر به صورت رایگان در دسترس هستند. به عنوان مثال، اسید پارا آمینو بنزوئیک (PABA)، در حال حاضر به طور کلی ناامن در نظر گرفته می شود، و در بسیاری از مکان ها در دسترس نیست. با این حال، در اروپا و کانادا، مواد تشکیل دهنده محبوب، مانند Tinosorb، در برخی از مارک ها استفاده می شود، حتی اگر آنها توسط FDA در ایالات متحده تایید نشده اند.

یکی از آخرین پیشرفت ها در ضد آفتاب های شیمیایی، استفاده از Mexoryl SX و Mexoryl XL است. اینها برای جلوگیری از اشعه UVA1 طولانی استفاده می شوند. آنها توسط L’Oréal ساخته شده اند. آنها در ایالات متحده در دسترس نیستند، اما برخی از مارک های کانادا ممکن است حاوی آنها باشند. نقطه فروش آنها توانایی آنها برای پایدار ماندن برای مدت طولانی است. یعنی اگر به دنبال ضد آفتاب شیمیایی هستید (در غیر این صورت SPF بالا، ضد آفتاب معدنی خوب است).

پماد آفتاب سوختگیمزیت استفاده از ضد آفتاب شیمیایی

مزیت اصلی استفاده از ضدآفتاب های شیمیایی این است که به راحتی در پوست فرو می روند و گچ سفیدی از خود باقی نمی گذارند. در پوست احساس سبکی می کنند. برخی می گویند که ماندگاری طولانی تری نیز دارند یا در برابر آفتاب سوختگی (برخلاف آسیب نور خورشید) پیشگیری کننده تر هستند.

معایب ضد آفتاب شیمیایی

یک عیب عملی این است که آنها می توانند با آرایش تداخل داشته باشند. به علاوه، اگر پوست حساسی مانند روزاسه دارید، این مواد شیمیایی نیز ممکن است باعث تحریک شما شوند.

2.ضد آفتاب معدنی

معروف به ضد آفتاب های فیزیکی این نوع از ضد آفتاب ها از مواد معدنی برای انعکاس اشعه های خورشید از روی پوست شما استفاده می کنند. به این ترتیب، آنها به لایه های زیرین پوست نمی رسند، جایی که می توانند آسیب وارد کنند. ترکیبات رایج ضد آفتاب فیزیکی شامل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است. آنها با هم محافظت در برابر UVA و UVB را برای رتبه‌بندی SPF بالاتر ارائه می‌کنند (اگرچه برخی استدلال می‌کنند که به اندازه مواد شیمیایی محافظت در برابر UVA ندارند).

اکسید روی موجود در ضدآفتاب، مقاوم به نور در نظر گرفته می شود، به این معنی که به محض قرار گرفتن در معرض نور تجزیه نمی شود. با این حال، کرم‌های ضدآفتاب معدنی در نهایت تحلیل می‌روند و مانند ضدآفتاب‌های شیمیایی، باید هر 2 ساعت یکبار دوباره استفاده شوند.

ضد آفتاب های معدنی می توانند هم به صورت کرم یا پودر (و گاهی اوقات حتی به صورت اسپری) عرضه شوند. کرم های ضد آفتاب پودری قرار نیست بعنوان کرم آرایشی پایه شما باشند، زیرا نمی توانند به اندازه یک کرم پوشش دهند. اما برای استفاده مجدد روی آرایش در طول روز مفید هستند.

کرم ضد لکمزیت استفاده از ضد آفتاب معدنی

مزیت اصلی و یکی دیگر از انواع کرم ضد آفتاب های معدنی این است که به جای فرورفتن در پوست، روی پوست قرار می گیرند. این باعث می شود آنها کمتر احتمال ایجاد آکنه یا تحریک را داشته باشند. ضد آفتاب های معدنی باید در فرمول ذرات خود پوشش داده شوند تا خنثی شوند (یعنی نور فعال نیستند). این مهم در مورد جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد بر روی پوست است که هدف اصلی هر SPF است. یک ضد آفتاب با کیفیت بالا احتمالاً از این موضوع مراقبت می کند. با این حال، این چیزی نیست که روی برچسب‌ها بخوانید.

ماده معدنی دیگری که در ضد آفتاب های فیزیکی رایج شده است اکسید آهن است. اعتقاد بر این است که به محافظت در برابر اثرات مخرب نور آبی که ما از دستگاه های مدرن خود دریافت می کنیم، کمک می کند. این ماده به عنوان یک رنگ در بسیاری از محصولات آرایشی عمل می کند. بنابراین، همانطور که می توانید تصور کنید، بیشتر در ضد آفتاب های رنگی یافت می شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟ کدام بهتر است؟  پس حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین گزینه را برای خرید داشته باشید.

بهترین آبرسان پوست

 

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

1.کرم ضد آفتاب spf 60 لیمپیو

کرم ضد آفتاب لیمپیو دارای جدیدترین فیلترهای مورد تایید اتحادیه اروپا می باشند که باعث افزایش کیفیت این محصولات گردیده است. ضد آفتاب لیمپیو حاوی ویتامین E بر پایه آب، جذب سریع، جلوگیری از پیری زودرس پوست، بدون اثر چربی و سفیدکنندگی میباشد. سرشار از آنتی اکسیدان است به خوبی از پوست در برابر رادیکال‌ های آزاد و عوامل محیطی و اشعه UVA و UVB آفتاب محافظت می‌نماید و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود.

ضد آفتاب SPF 60خرید کرم ضد آفتاب لیمپیو spf 60

2.ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مناسب پوست چرب و آکنه دار

اگر کرم ضد آفتابی را دوست دارید که به عنوان مراقبت از پوست و رفع لک و جوش واقعاً خوب عمل کند، نگران نباشید. به نظر دکتر متخصص پوست  که همیشه آن را به بیماران توصیه می‌کند، می‌گوید: لافارر L’afarrerr به طرز عجیبی پوست شما را تغییر می‌دهد. این کرم مانند سایر ضدآفتاب‌ها به جلوگیری از سوختگی و کاهش لکه‌های تیره کمک می‌کند، و همچنین دارای فناوری ترمیم DNA است که گامی اضافی برای محافظت از پوست در برابر سرطان است. همانطور که می دانید پوستهای چرب بیشتر مستعد جوش و آکنه هستند و حتما تا بحال برایتان پیش آمده که برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و محصولات پوستی دغدغه زیادی داشته اید، شما باید دقت و توجه لازم را داشته باشید تا در درجه اول چربی پوستتان کنترل شود و در نهایت از جوش و آکنه جلوگیری شود.

ضد آفتاب بی رنگ ضد آکنه لافارر spf 50خرید ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر spf50 مناسب پوست چرب

3.ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مناسب پوست نرمال و خشک

لافارر L’afarrerr برای استفاده روزمره عالی است. ضد آفتاب L’afarrerr تمام چیزی است که می توانید در یک ضد آفتاب رنگی پیدا کنید. SPF طیف وسیع 40، مقاوم در برابر آب و سبک وزن. ضد آفتاب رنگی با کاور بالا و پوشش دهی اندازه یک کرم آرایشی است. اکثر مصرف کنندگان عقیده دارند: این رنگ به عنوان یک پرایمر عمل می کند و رنگ پوستشان را یکدست میکند. همچنین از آن بعنوان کرم آرایشی و بدون کرم پودر استفاده میکنند. 

ضدآفتاب رنگی لافارر جلد قرمزخرید ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر SPF40 مناسب پوست نرمال و خشک

 

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

همانطور که خواندید استفاده از ضد آفتاب اهمیت فراوانی دارد. تنوع این محصول بسیار زیاد است و کرم های ضد آفتاب ایرانی تا به امروز توانسته رضایت زیادی از مصرف کنندگان را بهمراه داشته باشد. آنتی اکسیدان ها جزء مهمی از محافظت در برابر نور خورشید هستند. این به این دلیل است که اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آسیب رادیکال های آزاد بر روی پوست ما شود که دلیل اصلی تخریب آن است. اثرات درازمدت می تواند شامل پرپیگمانتاسیون، قرمزی و چین و چروک باشد و به مسائل جدی تری مانند ملانوم اشاره نکنیم. آنتی اکسیدان ها به مقابله با اثرات آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

در مورد این موضوع، توجه داشته باشید که اگر برچسب ضدآفتابی محافظت در برابر اشعه مادون قرمز (IR) را تبلیغ می کند، معمولاً به این معنی است که حاوی آنتی اکسیدان است (اگرچه همه ضد آفتاب های حاوی آنتی اکسیدان از این اصطلاح استفاده نمی کنند). حفاظت IR به این معنی نیست که یک فیلتر اضافی به طور خاص برای این طول موج اضافه شده است.

به عنوان مثال، آنتی اکسیدان ها و مرطوب کننده ها می توانند برای کمک به ظاهر پوست در طول روز استفاده شوند.

انواع کرم ضد آفتاب ها همچنین می توانند حاوی مواد نگهدارنده (مانند پارابن ها) و معطر باشند. بسته به نوع پوست شما، اینها ممکن است باعث تحریک شوند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!