تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

خیلی از ما شاید به ‌اشتباه از کلمات عطر و ادکلن به‌جای یکدیگر استفاده کنیم و آنها را مترادف یکدیگر بدانیم و یا شاید تصور کنید که ادکلن فقط برای مردان تولید می‌شود و تفاوت خاصی ندارند در صورتیکه عطرها و ادکلن‌ها در دو دنیای متفاوت از تولید رایحه‌های خوشبو هستند و تفاوت‌های بسیاری دارند، از ماندگاری گرفته تا پخش بو و قیمت! پس اگر شما هم به عطر زدن علاقه دارین با ما باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اسانس ها مایع غلیظی هستند که از قسمت های مختلف گیاه استخراج، فشرده یا تقطیر می شوند و می توانند شامل گلبرگ ها، برگ ها، توت ها، دانه ها، ساقه ها باشند. تقطیر رایج ترین شکل استخراج اسانس است. اسانس ها را می توان از طریق بیان و استخراج با حلال نیز از گیاه خارج کرد. با توجه به ویژگی های طبیعی اسانس ها، آنها می توانند ترکیبات بسیار فرار باشند و می توانند از فصلی به فصل دیگر، محصولی به محصول دیگر و کشوری به کشور دیگر تغییر کنند.

تفاوت عطر و ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

آیا با تفاوت عطر و ادکلن آشنا هستید؟ هنگامی که به دنبال میست های بدن منحصر به فرد جدید هستید، ممکن است این برچسب ها را کشف کنید، اما ممکن است درک کاملی از تفاوت های آنها نداشته باشید. آیا می توان آنها را به جای هم استفاده کرد؟ آیا فقط پسران و مردان از ادکلن استفاده می کنند؟

این فرمول و مقدار اسانس موجود در عطر است که این محصولات را از یکدیگر متمایز می کند، نه نام آنها. در مقایسه با ادکلن، عطر حاوی 20 تا 30 درصد اسانس است. از طرف دیگر، میزان روغن ادکلن به طور معمول از 2٪ تا 5٪ متغیر است. صادقانه بگویم، ما برای درک شما تحلیل کاملی انجام داده ایم. آن را بررسی کنید.

و اما تفاوت اصلی در چیست؟ماندگاری کدام بیشتر است؟درصد الکل کدام کمتر است؟ اسانس کدام بیشتر و کدام کمتر است؟

برای شروع، تمایز اساسی بین ادکلن و عطر، میزان اسانس استفاده شده در عطرها است. در مقایسه با عطر، ادکلن حاوی اسانس کمتری است. به همین دلیل، ادکلن رایحه ملایم تر، قوی تر و ماندگاری کمتری نسبت به عطرها دارد. بیایید تفاوت ها را در عمق پیدا کنیم.

انواع مختلف عطرها

انواع مختلف عطرها

عطر رایحه ای با حداکثر غلظت عطر، Parfum نام دارد که اغلب به عنوان Pure Perfume یا Extrait de Parfum شناخته می شود.

ادو پرفیوم(EDP):

یکی از انواع رایحه‌ای که همه برای مناسبت‌ها و فعالیت‌های معمولی از آن استفاده می‌کنند، ادو پرفیوم است. به طور متوسط از Parfum ارزانتر است. در حالی که می‌توانید این عطر را روی موها و لباس‌های خود اسپری کنید، باید در استفاده از آن بر روی لباس‌های حساس مانند ابریشم برای جلوگیری از ایجاد لکه احتیاط کنید.

ادو پرفیوم‌ها حاوی ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس خالص دارند و مقدار الکل آنها بیشتر است. آنها رتبه دوم را از نظر میزان غلظت از آن خود کرده‌اند، بوی سبک‌تر و قیمت کمتری درمقایسه با پرفیوم‌ها دارند.

ادو تویلت(EDT):

یکی از پرطرفدارترین عطرها ادو تویلت است. در مقایسه با ادو پرفیوم، این یکی معمولاً راحت در جیب قرار می گیرد. بسیاری از مردم آن را روش ترجیحی برای آماده شدن برای یک روز متوسط می دانند زیرا نام آن از فعل فرانسوی “faire sa toilette” به معنای آماده شدن است. عطرهای ادو تویلت اغلب سبک تر و ساده تر از عطرهای ادو پرفیوم هستند.

 ادوتولیت‌ها حاوی ۵ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر هستند و از ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند. در فرایند تولید آنها بیشتر روی نت‌های ابتدایی تمرکز صورت گرفته است. ادو تولیت‌ها قیمت کمتری نسبت به دو نوع عطر دیگر دارند و گزینه‌های اقتصادی‌تری هستند.

ادوپرفیوم

ادکلن(EDC):

معمولاً نسبت به سایر انواع عطر ارزان‌تر است، زیرا به سادگی حاوی مقدار کمی اسانس عطر است معمولاً حدود 2-4٪. و از آنجایی که ادکلن ها فقط چند ساعت دوام می آورند، از بطری های بزرگتر برای قرار دادن مایع اضافی استفاده می شود. ماندگاری ادکلن تقریبا سه برابر عطر است.

ادکلن‌ها حاوی ۲ تا ۷ درصد اسانس خالص معطر هستند. ادکلن‌ها حداکثر تا ۳ ساعت ماندگاری دارند چرا که درصد الکل بالایی دارند. قیمت ادکلن‌ها کمتر از سه نوع ذکر شده می‌باشد. اغلب عطرهای مردانه از نوع ادکلن هستند، به همین دلیل، این باور در میان مردم ایجاد شده که ادکلن فقط مخصوص آقایان می‌باشد، درحالی که این باور کاملاً غلط می‌باشد.

ادوفرش(Eau Fraiche):

شاید سبک ترین عطر در بین انواع مختلف عطر را بتوان در این عطر یافت. این یک نوع رایحه ملایم، تصفیه شده و کم رنگ است. و مقرون به صرفه است. این عطر مانند سایر عطرهای انتخابی تأثیری ندارد، اما عملکرد مناسبی دارد. حاوی ۳ درصد عصاره بوده و انتخابی مناسب برای افرادی که عطرهای خیلی سبک دوست دارند، می‌باشد.

نت بویایی عطر

نت بویایی

درست مانند موسیقی، عطرها از نت های مختلفی تشکیل شده اند. توانایی تسلط بر نت‌های عطر برای هر عطری کلیدی است. با درک نت‌های عطر خود، می‌توانید هر بار عطر عالی را پیدا کنید. نت‌های عطر در اصل لایه‌های رایحه متفاوتی هستند که عطر نهایی را تشکیل می‌دهند. این رایحه ها به سه عنصر متمایز تقسیم می شوند: نت های بالایی، نت های قلبی و نت های پایه. نت های بالایی، قلبی و پایه با هم در کنار هم کار می کنند تا عطری زیبا ایجاد کنند. بدون ترکیب هر سه، یک عطر جذاب نخواهد بود.

نت های اولیه(بالایی)

نت‌های ابتدایی عطر گاهی اوقات به عنوان نت‌های آغازین یا نت‌های سر شناخته می‌شوند، زیرا نت‌های عطری هستند که بلافاصله پس از استفاده مشخص می‌شوند. نت‌های بالایی سبک‌ترین نت‌ها هستند. در نتیجه سبک بودن، نت های بالایی نیز اولین نت هایی هستند که محو می شوند اما این اهمیت آنها را نادیده نمی گیرد.

نت های بالایی نشان دهنده اولین برداشت هستند. آنها ممکن است ماندگارترین عنصر یک عطر نباشند، اما اولین چیزی هستند که هنگام امتحان یک عطر جدید استشمام می کنید. نت‌های ابتدایی رایحه‌های اولیه را نشان می‌دهند که شما را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند اولین برداشت خود را از عطر ایجاد کنید.

نت های اولیه معمولی شامل عناصر مرکبات (ترنج، لیمو، پوست پرتقال)، میوه های سبک (انیسون، انواع توت ها، گریپ فروت) و گیاهان تازه (ریحان، مریم گلی، اسطوخودوس) است.

نت های قلب (میانی)

همانطور که از نام آنها پیداست، نت های قلبی در قلب عطر قرار دارند. در غیر این صورت به عنوان نت میانی شناخته می شود، این لایه رایحه پایه و اساس هر عطر است و تقریباً 40 تا 80 درصد از عطر نهایی را تشکیل می دهد.

نت های قلبی درست قبل از محو شدن نت های بالایی شروع به ظاهر شدن می کنند و به شدت بر نت های پایه بعدی تاثیر می گذارند. یادداشت های قلبی را نباید ساده گرفت!

قلب یک عطر باید دلپذیر و گرد باشد. به همین دلیل، رایحه هایی مانند دارچین، گل رز، یلانگ یلانگ، علف لیمو و نرولی همگی از نت های قلبی رایج و قابل تشخیص هستند.

نت های پایه (پایانی)

در نهایت، نت‌های پایه پس از تبخیر کامل نت‌های ابتدایی شروع به درخشش خواهند کرد. نت های پایه به تنهایی 10 تا 25 درصد از عطر نهایی را تشکیل می دهند. با این حال، نت های پایه نیز با نت های قلبی ترکیب می شوند تا پیچیدگی عطر را عمیق تر کنند.

در جایی که نت‌های بالایی تاثیر اولیه را ایجاد می‌کنند، نت‌های پایه با دوره خشک شدن عطر همراه هستند و بنابراین، نت‌های پایه اثر نهایی و ماندگار را ایجاد می‌کنند.

نت های پایه اغلب غنی و روان هستند و همچنین ماندگاری بیشتری در بین سه نت دارند. نت های پایانی رایج عبارتند از چوب سدر، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و مشک.

اسانس عطرها

معرفی دو  اسانس اساسی

نت های بالایی، میانی یا پایه یک رایحه، همگی می توانند حاوی اسانس باشند. شما می توانید آنها را در هر سه یا فقط یکی از آنها به کار بگیرید. دو اسانس اساسی وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید زیرا رایحه ای الهی دارند و ممکن است خواص درمانی یا دارویی داشته باشند.

اسانس لیمو شاداب کننده

این میوه خاورمیانه ای که شیرین، سرزنده و معطر است، گونه ای توسعه یافته و احتمالاً ترکیبی بین لیموترش و مرکبات است. بر اساس مطالعات اخیر، تصور می شود که عطر لیمو باعث بهبود خلق و خو و افزایش بهره وری می شود. دلیل استفاده مکرر از آن به عنوان یک نت آغازین محبوب در بسیاری از ترکیبات عطری نیروبخش و تازه به همین دلیل است.

روغن اسطوخودوس آرام بخش

ترنج، فلفل سیاه، چوب سدر، بابونه، مریم گلی، میخک، سرو، اکالیپتوس، شمعدانی، گریپ فروت و خس خس همگی مکمل این نت میانی شیرین و گلی هستند. 47 گونه شناسایی شده از این گیاه معطر و گلدار وجود دارد که منبع پرمصرف ترین اسانس در جهان امروز است. اسطوخودوس علیرغم اینکه بومی دنیای قدیم است، در باغ‌های سرتاسر جهان رشد می‌کند. رایحه معطر شکوفه ها و ساقه های خشک شده هم به لباس ها و هم به ملحفه ها می چسبد.

برند پاشا

عطر و ادکلن پاشا با حجم و اندازه مناسب و شیک میتواند بهترین گزینه برای کسانی که به عطر و خوشبو بودن خود اهمیت میدهند باشد و با توجه به گران بودن ادکلن های برند، پاشا تمام تلاش خود را کرده تا نزدیکترین رایحه به رایحه اصلی را ارائه دهد و همچنین قیمت به صرفه ای را داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی مادام مد اصالت ادکلن ها و ادو پرفیوم های مردانه و زنانه پاشا را تضمین میکند. مادام مد نمایندگی برند پاشا بوده که کلیه محصولات را بصورت اورجینال ارائه میدهد. دقت کنید جنس تقلبی و فیک این محصول در بازار و برخی مارکت های اینترنتی در حال عرضه بوده و حتی رنگ محلول نیز متفاوت بوده و به رنگ های مختلف فروخته میشود.

با توجه به گران شدن ادکلن های ۱۰۰ میل یکی از بهترین گزینه ها برای خرید ادکلن استفاده از عطرهای 40 و 50 میل است ، که عطرهای 40 و 50 میل پاشا با حجم و اندازه بسیار مناسب و شیک ، نه تنها مناسب استفاده بر روی میز آرایش هستند بلکه میتوان انها را درون ماشین ،کیف و… قرار داد.

خرید و قیمت ادکلن زنانه BLACK OPIUM پاشا

خرید و قیمت ادو پرفیوم باکارات پاشا

برند اجمل

ادوپرفیوم های اجمل  نیز از کیفیت بالایی برخودار است و ماندگاری فوق العاده آنها باعث شده که انتخاب هر سخت پسندی باشد. برند Ajmal یکی از برند‌های معروف در خاورمیانه است که در زمینه‌ عطر و ادکلن فعالیت می‌کند. عطر اجمل از مشهورترین و پرطرفدارترین عطرها به خصوص در حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌رود. در سال 1964 برند اجمل توسط علی اجمل راه‌اندازی شد و تا به امروز به فعالیت‌های خود ادامه داده است. علی اجمل در سال 1950 شمال هندوستان را ترک کرد و به پایتخت هند یعنی بمبئی نقل مکان کرد.
علی اجمل پس از یکسال به امید ساختن رایحه‌ای خوشبو و جذاب به ترکیب روغن‌های معطر پرداخت و به یکی از اولین عطرسازان خاورمیانه تبدیل شد. اجمل پس از به شهرت رسیدن نام خانوادگی خود را بر روی محصولاتش گذاشت و پس از 12 سال برند خود را به امارات انتقال داد و اولین شعبه از برند اجمل را در دبی پایه‌گذاری کرد. یکی از رایحه‌های بسیار مهمی که در بیشتر عطرهای اجمل به کار گرفته می‌شود گیاهی به نام آگاروود است.

خرید وقیمت ادکلن مردانه اجمل مدل Evoke Gold

خرید و قیمت ادکلن زنانه اجمل مدل Sacrifice

فروشگاه اینترنتی مادام مد اصالت ادکلن های اجمل  را تضمین میکند. مادام مد نمایندگی برند اجمل بوده که کلیه محصولات را بصورت اورجینال ارائه میدهد. دقت کنید جنس تقلبی و فیک این محصول در بازار و برخی مارکت های اینترنتی در حال عرضه بوده و حتی رنگ محلول نیز متفاوت بوده و به رنگ های مختلف فروخته میشود.

عطر ماندگارترع یا ادکلن؟

تفاوت عطر و ادکلن

ادکلن (cologne) بوی خنک و تازه‌ای دارد و غلظت آن کمتر از عطر است. ادکلن‌ها در مقایسه با عطرها گزینه‌ای بهتر برای استفاده در روزمره هستند. عطر (perfume) مایعی غلیظ و خوشبو، ترکیبی از اسانس و حلال‌های متفاوت است. تفاوت عطر و ادکلن در معنی کلمات آنها واضح و بدیهی می‌باشد. عطر واژه‌ای عربی به معنای ماده خوشبو کننده می‌باشد. ادکلن به معنای آب کلن می‌باشد. اولین ادکلن در شهر کلن آلمان توسط یوهان ماریا فارینا ساخته شد.

تفاوت ماندگاری عطر و ادکلن

تفاوت ماندگاری عطر با ادکلن یکی از چشمگیرترین تفاوت‌ها میان عطر و ادکلن می‌باشد. میزان ماندگاری عطر بستگی به درصد حلال استفاده‌شده در آن دارد. ادکلن به‌دلیل غلظت کمتر، بوی سبک‌تری دارد و ماندگاری آن در مقایسه با عطر کمتر می‌باشد. ادکلن به‌عنوان یک عطر سبک شناخته می‌شود و می‌تواند هرروز شما را با یک بوی خوش و تازه راهی کند. همان‌طور که پیش‌تر دیدیم، ماندگاری عطر یا ادکلن، به میزان روغن و اسانس به‌کاررفته در آنها بستگی دارد. عطر ۶ تا ۸ ساعت و ادکلن ۲ تا ۳ ساعت ماندگاری دارد. پس تا اینجا می‌توان گفت که عطر ماندگاری بیشتری داشته ولی ادکلن گزینه‌ای بهتر برای استفاده در روزمره می‌باشد.

تفاوت در پخش بو

یکی از نکاتی که باید درباره تفاوت عطر و ادکلن بدانیم این است که تمامی این تفاوت‌ها بر اساس تغییر غلظت و مقدار اسانس‌ها و روغن‌های به‌کاررفته در آنها به‌وجود می‌آیند. عطر اسانس‌های خام و الکل کمتری دارد. از آن سو، ادکلن در کنار الکل بیشتر از ۲ تا ۵ درصد روغن تشکیل می‌شود و غلظت کمتری دارد. ادکلن به‌دلیل اینکه حاوی الکل بیشتری می‌باشد ماندگاری کم‌تری دارد و زودتر می‌پرد.

تفاوت اسانس ها و نت بویایی

تفاوت عطر و ادکلن از روی رایحه آنها قابل تشخیص می‌باشد. عطرها رایحه‌های سنگین‌تر مانند چوب و ادکلن‌ها رایحه‌های ملایم و طبیعی مانند رزماری و اسطوخودوس دارند. یکی از دلایل وجود الکل در عطر و ادکلن این است که از ترکیب الکل و این اسانس‌ها رایحه‌های متنوع در غلظت‌های متفاوت به‌دست می‌آید.

تفاوت در قیمت عطر و ادکلن

عطر متشکل از ۳ نت، گرفته‌شده از رایحه‌های کمیاب و مایعی غلیظ می‌باشد و روی پوست زده می‌شود. غالباً عطر گران‌تر از ادکلن بوده و ارزش بیشتری دارد. ادکلن‌ها فقط از یک نت تشکیل می‌شوند، معمولاً قابل حمل هستند و روی لباس اسپری می‌شوند. می‌توانید آنها را در کیف یا جیب خود بگذارید و در طول روز سه یا چهار ساعت یکبار از آن استفاده کنید. یکی از دلایلی که ادکلن‌ها در میان آقایان محبوب‌تر است، این است که رایحه خنک‌تر و ملایم‌تری دارد و می‌توان از آن هم در روزهای مهم و هم در روزهای آرام استفاده کرد.

1 دیدگاه در “تفاوت عطر و ادکلن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هر هفته کالاهای جدید اضافه می کنیم!

اگه میخوای از تخفیفات شگفت انگیز ما جا نمونی، شماره موبایلت رو بزار بهت پیامک میدیم!

سبد خرید

ورود

ورود | ثبت نام
Instagram YouTube linkedin Telegram
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
اطلاع از مقالات و تخفیفات

میخوای همراه با مقالات کد تخفیف هم برات ارسال کنیم؟

آدرس ایمیلت رو وارد کن تا جا نمونی!